Senaste nytt

Lufthansa kommer erbjuda Status Match från EB till Miles & More

Ricci

Medlem
Jag tror helt klart att på en matchning/challenge från Lufthansa mot EB-kunder.
Men jag tror det kommer med olika challenge:
EBG vs Senator, tror jag kommer få en svår challenge att få, då de ekonomiskt ligger på andra nivåer.
EBD vs Senator, här tror jag på en lättare matchning då de ligger närmare ekonomiskt.
EBP vs HON, nja..delvis olika flygprofiler och jag tror ev OM det görs en matchning/challenge för EBP är att man verkligen vill flyga med LH och inte förlita sig med ett nordisk årskort med SAS.
 

Fredrik

Medlem
Att överhuvudtaget matcha någon till HON tror jag tar emot ordentligt hos Lufthansa. Till och med att match Pandions. Att EBD skulle matchas mot HON tror jag är helt uteslutet. Det ska vara exklusivt är väl tanken, och EBD är allt annat än exklusivt.

Håller med,
man flyger dessutom in ett HON(och Senator).

Jag är övertygad om att Lufthansa vet om hur det funkar med kreditkorten här men samtidigt så är det ingen större kostnad med några fler Senatorkort ett enda år innan dessa faller bort.

Jag är inte säker på att en statusmatch är ens lämplig för någon som inte flyger Star Alliance idag men det har ju aldrig hindrat någon på det här forumet.
 

mha321

Medlem
Jag är övertygad om att Lufthansa vet om hur det funkar med kreditkorten här men samtidigt så är det ingen större kostnad med några fler Senatorkort ett enda år innan dessa faller bort.
Man räknar säkerligen rätt noggrant på det. En annan aspekt man inte får glömma är att de nog inte vill ge bort för många senator kort för enkelt pga risken att ens egna medlemmar blir förbannade på orättvisa.

Däremot tror jag knappast de får tex lounge och FastTrack problemen om de enkelt matchar ebg. Det handlar ju om att behålla resenärer som redan idag hänger i senator loungen till stor del.
 

M.K

Medlem
Någon med hyffsat aktuell estimering över hur många EBD vi är? Det kräver ju trots allt vanligen en hel del flygande.

Matchas det till HON lovar jag att flyga mycket mer med LH gruppen!
 
Någon med hyffsat aktuell estimering över hur många EBD vi är? Det kräver ju trots allt vanligen en hel del flygande.

Matchas det till HON lovar jag att flyga mycket mer med LH gruppen!
Mitt minne gällande det är dimmigt, men har för mig att jag läst (för flera år sedan på denna sida) att EBG var runt 100.000 personer, Pandion runt 2000 personer och Diamond runt 15.000. Väldigt dimmigt som sagt...
 
  • Gilla
Reactions: M.K

ELOS

Medlem
Inside information

"Den infon som finns just nu är att det kommer att bli en status match med SAS GOLD mot SEN
Men inte mot Diamond-HON
Det kommer att komma mer information väldigt snart"

Min kommentar: de flesta SAS Gold/Diamond har inte befintligt LH konto eller speciellt många lagrade miles. Så det blir att starta från början. Väldigt många SAS Gold och Diamond har fått sin status via kreditkortets status poäng vilket inte är möjligt hos LH så det kommer bli svårt för många status matchade att behålla matchad nivå.

Ni kan också läsa här: https://www.dn.no/luftfart/sas/luft...ed-skilsmisse-tilbyr-status-match/2-1-1628118
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
EBD mot Senator känns ju mest logiskt, som andra har nämnt. Viktigare än själva matchningsnivån är ju villkoren för att behålla status. Det går ju att matcha EBG till HON med status i två veckor med krav på 10 betalda F-flighter för att behålla status, för att ge ett extremt konstruerat exempel.

För övrigt stiger ju mervärdet med Amex Platinum/Centurion-kort för en SAS-svensk. När Star Alliance Gold försvinner är det ju en extra bra förmån att fortsätta att få tillgång till LH First/Businesslounger vid resor med LH-flyg.
 
Toppen