AABack2ARN
Medlem
Med lite tur får man i alla fall 100% till andra program (ex EuroBonus), men vi kanske inte ens skall räkna med det...
Vi får se, tror ändå jag är närmare med min gissning på 150% än din på -25%.
Då kommer nästa fråga, vem betalar 25000 för P med LX till New York? Trodde du var en medveten resenär.
Vi får se, tror ändå jag är närmare med min gissning på 150% än din på -25%.
Iom att det är tre buckets så kommer det antagligen vara en flex som är generösare i villkor än P och Z. Det är väl inget konstigare än att tex bucket Y i ekonomi har bättre flexibilitet än tex D i business, det har ingen klagat på hittills.
Finns Y som är dyrare än D så förstår inte varför du ser det som problem ibland men inte alltid.
D, C och J ger 200%, om du glömt det. Så med ditt uttryckssätt kan man lika gärna säga att business ger mer än Y+ eftersom du drar allt över en kam efter ytterligheterna.
Förlåt för min OT inlägg men hos Japan Airlines JAL Mileage Bank tjänar man mindre miles på discount Business class biljett (70%) än dyra Economy class biljetter (100%) när man flyger med JAL.Min jämförelse är väl kopplat till att (till min vetskap) har inget annat program högre intjäning för en lägre kabin.
Förlåt för min OT inlägg men hos Japan Airlines JAL Mileage Bank tjänar man mindre miles på discount Business class biljett (70%) än dyra Economy class biljetter (100%).]