Senaste nytt

Lufthansa inom europa Business class under Covid?

Volatyle

Medlem
Hej,

Vi ska flyga till Ungern i vinter (award trip) och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska flyta LOT eller LH. Som jag förstått det så har LOT vanlig servering såsom före pandemin i business class. Vad gäller lufthansa är jag osäker (fått lite olika svar från kundtjänst) så känner att dom inte riktigt verkar ha kollen.

Är det "som vanligt" vad gäller servering av mat / dryck i Business class på LH nu? Eller är det fortfarande så illa att man bara får en flaska vatten? LH's flyg dit passar bätttre tidsmässigt, men det blir LOT hem oavsett. Jag kan dock tänka mig att välja LOT även på ditvägen om det är så att LH's service är mer eller mindre inställd, då känns det ju helt klart lite waste att flyga business.

Vol

• Gilla
Reactions: Gus
Jag har flygit både LO och LH i Eco/Biz under pandemin (WAW resp. FRA) och oavsett status på servering så kan jag ärligt säga att deras intra-europa produkter är inget som ska få dig att ta ett mindre attraktivt schema.

Om markprodukten hade vart en faktor så kanske vi kan snacka, men ser inget om det i din post.

Hej,

Vi ska flyga till Ungern i vinter (award trip) och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska flyta LOT eller LH. Som jag förstått det så har LOT vanlig servering såsom före pandemin i business class. Vad gäller lufthansa är jag osäker (fått lite olika svar från kundtjänst) så känner att dom inte riktigt verkar ha kollen.

Är det "som vanligt" vad gäller servering av mat / dryck i Business class på LH nu? Eller är det fortfarande så illa att man bara får en flaska vatten? LH's flyg dit passar bätttre tidsmässigt, men det blir LOT hem oavsett. Jag kan dock tänka mig att välja LOT även på ditvägen om det är så att LH's service är mer eller mindre inställd, då känns det ju helt klart lite waste att flyga business.

Vol

Vilken kundtjänst är du frågar? Lufthansa Business är som vanligt. Lika tråkig mat som alltid, så allt är som normalt ;) Hur en "Child Meal" kan vara kall, grillat zucchini är ofattbart. Full barservice med sprit, vin, öl.

Jag har flygit både LO och LH i Eco/Biz under pandemin (WAW resp. FRA) och oavsett status på servering så kan jag ärligt säga att deras intra-europa produkter är inget som ska få dig att ta ett mindre attraktivt schema.

Om markprodukten hade vart en faktor så kanske vi kan snacka, men ser inget om det i din post.

Alla lounger är väl stängda oavsett?

Vilken kundtjänst är du frågar? Lufthansa Business är som vanligt. Lika tråkig mat som alltid, så allt är som normalt ;) Hur en "Child Meal" kan vara kall, grillat zucchini är ofattbart. Full barservice med sprit, vin, öl.

Jag frågade lufthansa kundtjänst senast, hon gav ett rätt svävande svar - därav tänkte jag att jag frågar även här. Min bild efter att ha hört mig runt är ändå att LOT ska vara snäppet bättre på just maten.. Men iom att lounger nu öppnat innebär det ju såklart att jag behöver väga in loungen i WAW mot Frankfurt då det blir nån dryg timma där i båda fallen.

När behöver du boka? Jag ska flyga LH biz via MUC den 20 september och sen FRA den 29 sept och tänkte göra någon form av rapportering för de flighterna.

Faktum är att jag redan har bokat (LH dit, LOT hem), vi flyger i Nov. Jag får lov att ändra till och med sista oktober enligt dom nya reglerna för expired vouchers/poäng, så det bör vara lugnt :) Ser fram emot din review!

Vol

...Är det "som vanligt" vad gäller servering av mat / dryck i Business class på LH nu? Eller är det fortfarande så illa att man bara får en flaska vatten? LH's flyg dit passar bätttre tidsmässigt, men det blir LOT hem oavsett. Jag kan dock tänka mig att välja LOT även på ditvägen om det är så att LH's service är mer eller mindre inställd, då känns det ju helt klart lite waste att flyga business.

Vol

Jag flög nyss LH business, ARN-MUC-FAO samt LIS-FRA-ARN.

Vad som är vanligt vet jag inte då jag inte flugit LH business förut men det är definitivt servering och ett vad jag upplevde som ett normalt utbud på planet.

ARN-MUC-FAO var kallskuret utan speciella valmöjligheter men det kan ju vara för att det var en flygning mitt på dagen. Hyffsad smak.

LIS-FRA-ARN var kvällsflygningar och på LIS-FRA fick jag välja mellan 3 olika varma rätter. Jag valde en köttgryta med ris som var god, bland det godaste jag ätit på ett flyg faktiskt, och definitivt varm.
20210816_174559.jpg
20210816_221300.jpg

Toppen