Senaste nytt

Lufthansa group försämring ingen mer sätesval i Eco light Europe

Hachans

Medlem
Jag hade fritt sätesval som EBG på en resa från Barcelona- Frankfurt- Göteborg för två veckor sedan.
I ekonomi

Jag har märkt att man ibland måste boka, för att sen komma tillbaka in bokningen och välja plats. Men numret måste vara inlagt på precis rätt sätt för annars fungerar det inte. Nu var det så längesen jag bokade på LH så det kan ha ändrats sen dess dock.

One World har en betydligt bättre kross-funktionell igenkänningen för sittplatsval-förmånen mellan flygbolagen, t.o.m med för rad 1för One World Emeralds. Även special-meal preferenser synkroniseras.

I-lands jobbigt med att LH inte ger Star Alliance Gold sittplatsval-förmånen.

Ja, det är sjukt smidigt. Men lite lurigt. På BA så synkas det inte direkt. Vid bokning vill de fortfarande ta betalt, men om man bokar och sen går tillbaka och väljer sittplats så får man det fritt.
 

GOTBound

Medlem
Ja, det är sjukt smidigt. Men lite lurigt. På BA så synkas det inte direkt. Vid bokning vill de fortfarande ta betalt, men om man bokar och sen går tillbaka och väljer sittplats så får man det fritt.
Det är en lite lustigt work-around, då jag har status via Finnair vet jag inte hur det är för de med British Airways status när de bokar en resa med Finnair, om detta life hack behöver appliceras tvärt om så att säga.
 

Hachans

Medlem
Det är en lite lustigt work-around, då jag har status via Finnair vet jag inte hur det är för de med British Airways status när de bokar en resa med Finnair, om detta life hack behöver appliceras tvärt om så att säga.

Ingen aning, hade varit intressant. Har även jag statusen hos Finnair så ingen koll på BA.
 

ZZZebra

Medlem
Vi är ett sällskap som skall studsa via FRA i Economy Light med LH (LH metall, ingen code share). Med nuvarande "enhancement" på Eco Light så blir man ju tilldelad platser vid incheckning. Har någon upplevt att det är bättre att checka in tidigt eller sent? Tänker att de kanske behåller de bästa platserna till sist...bara för att jä**as lite extra med de som kör Light!

Eller finns det någon work-around att välja plats när flera är EBD på bokningen?
 
Toppen