Senaste nytt

Lufthansa First: En weekend i Toronto

Mycket trevlig rapport! Känns nog som att jag är den sista människan på jorden som inte flugit Lufthansa First, och förmodligen blir man nog tvungen att betala $$$ då möjligheterna att använda poäng förmodligen är borta vid det laget. Nej, man ska inte vara pessimistisk ;)

Känns nog allt mer logiskt att börja samla hos EuroBonus nästa år, i synnerhet när awardtabellen fortfarande är relativt attraktiv.

Mycket trevlig rapport! Känns nog som att jag är den sista människan på jorden som inte flugit Lufthansa First, och förmodligen blir man nog tvungen att betala $$$ då möjligheterna att använda poäng förmodligen är borta vid det laget. Nej, man ska inte vara pessimistisk ;)

Känns nog allt mer logiskt att börja samla hos EuroBonus nästa år, i synnerhet när awardtabellen fortfarande är relativt attraktiv.

Nu har du chansen, sätt upp ett mål och uppnå det och res LH F :).
"If there is a will there is a way, I had a will and found my way"

Tak for en meget fin rejserapport @palmen! - selvom den har ladet vente på sig ;) Det lyder som om du har haft det super undervejs - med 2x 744 er det ihvertfald selvforskyldt hvis det ikke har været sådan!

Maden ser ud til at holde rigtigt høj klasse, specielt den schnitzel i FCT. Damn den ser god ud!! Amenity kits'ne ser ud til at de godt kunne tåle et niveau op - de ser da fine ud, men ligner ikke noget fancy.

blir man nog tvungen att betala $$$
Ja.. Det er desværre den vej det er gået indenfor de sidste par år. Specielt da @Senator var så venlig at gøre opmærksom på at first class forsvinder fra 747-400 i løbet af 2015. Her har man troet at man havde 'god' tid...

Jeg må nok se i øjnene at Lufthansa First Class på Boeing 747-400 ikke er noget jeg får mulighed for at prøve, selvom det har været min store drøm det sidste 1-11/2 år. Selv hvis jeg fik taget mig sammen til at spare op til en A-klasse billet ville jeg alligevel ikke have tid til at flyve den inden de laver om i kabinerne. - Men dejligt at andre har fået muligheden og har været så flinke at skrive om det, tak for det :)

Tack för en superhärlig rapport! Tur att du inte blev febrig förrän på slutet av din resa, lite surt att bli sjuk på ditvägen. Håller med om att det serveras för lite god öl på loungerna runt om i världen! o_O

Är detta det bästa jag gjort i flygväg? Jag skulle nog vilja säga ja. Lufthansa kanske inte vinner på alla punkter men summerar man alla aspekter har inte jag provat på något som kan matcha Lufthansa First (de jag testat vad det gäller First är följande Thai, Asiana, ANA, Cathay). Det enda jag var besviken över var incheckningen i Toronto som var under all kritik.

Då känns det verkligen som att jag prickat in rätt, jag har åkt First en gång och det var på Lufthansa 747 med egen säng. :) Jag drömmer fortfarande om den resan och hoppas att jag någon gång i framtiden får göra om det!

@palmen ursäkta att jag inte har kommenterat din fantastiska reserapport tidigare, har haft dålig uppkoppling några dagar.
Var själv i Toronto i början av september och även jag besökte Hockey Hall of Fame och som hockey fan var det stort.
Skall själv försöka hitta en F bonusresa med LH och resa i mellandagarna.

Känns nog som att jag är den sista människan på jorden som inte flugit Lufthansa First, och förmodligen blir man nog tvungen att betala $$$ då möjligheterna att använda poäng förmodligen är borta vid det laget. Nej, man ska inte vara pessimistisk ;)

Nej då, jag är med i den klubben också, men inte allt för länge till hoppas jag. Snabbaste vägen är nog att gå via ditt "älsklingsprogram"M&M;) Jag har skrapat ihop till en enkelresa med lite från SAS+, lite MR i Asien, rensat Club Carlson kontot, efter devalveringen:(, samt 25 000 p från SPG för att fylla upp det sista. Man kan ju köpa 20 000 p från SPG per år, som blir till 25 000 miles efter inväxling och dom kan ju vara bra att ha om man t ex vill testa LH F.

@palmen ursäkta att jag inte har kommenterat din fantastiska reserapport tidigare, har haft dålig uppkoppling några dagar.
Var själv i Toronto i början av september och även jag besökte Hockey Hall of Fame och som hockey fan var det stort.
Skall själv försöka hitta en F bonusresa med LH och resa i mellandagarna.

Största överraskningen var att se Kim Martins tröja där samt någon text om hur hon fixade ett OS-silver åt Sverige mer eller mindre på egen hand när hon satte stopp för det mesta i semifinalen mot USA.
Finns definitivt anledningar att åka tillbaka till Toronto framöver :)

Nej då, jag är med i den klubben också, men inte allt för länge till hoppas jag. Snabbaste vägen är nog att gå via ditt "älsklingsprogram"M&M;) Jag har skrapat ihop till en enkelresa med lite från SAS+, lite MR i Asien, rensat Club Carlson kontot, efter devalveringen:(, samt 25 000 p från SPG för att fylla upp det sista. Man kan ju köpa 20 000 p från SPG per år, som blir till 25 000 miles efter inväxling och dom kan ju vara bra att ha om man t ex vill testa LH F.
Precis. Miles&More kan nog vara rätt väg att gå. Hade man varit bosatt i Köpenhamn så hade man ju kunnat utnyttja tax-free erbjudandet, om man orkar gå till flygplatsen varje dag i ett halvår ;)

Planerar en långweekend i Toronto i november. Är det något speciellt du rekomenderar att jag inte missar där? Försökte boka en hockeymatch, men det verkar ju tvärkört.

Toppen