Intressant. Jag tycker jag har ätit ute en del men aldrig stött på ett sådant glas för champagne. Har du några exempel?
Maaemo, Alaise i Oslo
Gaggan, i Bangkok
Spiaggia, Chicago
Les crayeres, Champagne
Intressant. Jag tycker jag har ätit ute en del men aldrig stött på ett sådant glas för champagne. Har du några exempel?
Då måste de bytt glas nyligen, så här såg det ut 11 maj i år.Alaise i Oslo
Ja, då har de bytt. Var där för kanske 2-3 år sen. Alternativt har de något olika för olika champagne.
Hmm. Pratar vi om samma ställe som öppnade i februari i fjol?Ja, då har de bytt. Var där för kanske 2-3 år sen. Alternativt har de något olika för olika champagne.
Hmm. Pratar vi om samma ställe som öppnade i februari i fjol?
Ok först sorry till trådskaparen för hijack.Nej, då blandas det ihop, på min sida. Ska kolla över fotoalbumen och återkomma, kan onekligen inte varit Alaise.
Inte säker på namnet men det var definitivt längre sedan än Feb ifjol
Tack!Grymt! Hur skulle du rangordna maten på Lufthansa, Frantzén, ANA skala 1-10? Såklart inte rättvist att jämföra flygplansmat med finkrog, men ändå.
Juni! Gjorde resan då.Var det där Julimenyn på ANA?
OK, tackar!Tack!
LH - för att vara ombord, i First, exkl kaviarn som inte kräver någon tillagning direkt - 4/10. Men åt bara en rätt och rätt lite av den.
Frantzén’s Kitchen - för att vara på marken - 7/10. Stilen och upplägg/smak på några rätter väldigt lika ”riktiga” Frantzén som kan ha gjort att jag upplevde dem som lite tråkiga jmf. med riktiga Frantzén.
Inte dåligt på något sätt, men inte imponerande heller. Värt ett besök.
ANA - för att vara ombord - 8/10. Åt inte jättemycket eftersom jag både åt sushi när jag landade från HKG och provade en del saker i loungen, men det jag åt var rätt gott.
Riset var grymt, det bästa jag fått ombord. Biffen den bästa jag fått ombord.
Bra upplägg, för det mesta rätt enkla och lätta smaker som inte tog över för mycket. Biffen något undantagen, väldigt god men väldigt mycket fett (marmorerad) också.
Juni! Gjorde resan då.