Senaste nytt

Lufthansa First Class Terminal - vilken bil?

chazzie

Medlem
Nej.. Man får aldrig åka bil TILL FCT till min vetskap från ankommande flyg.

I de fall när inkommande flyg landar och parkeras på en s.k. "Apron position" som kräver buss, då hämtas du och kan släppas vid ett antal olika platser.

För FCT, är det Schengen A-West (om jag minns rätt) som funkar bäst.

Så om jag ankommer från Arlanda och planet parkerar på plattan, kommer en separat transport (buss?) för First Class-passagerare?
 

Flying P

Medlem
Så om jag ankommer från Arlanda och planet parkerar på plattan, kommer en separat transport (buss?) för First Class-passagerare?
Som Senator svarat ja om du ankommer med Lufthansa. Dock får vi hoppas på att du slipper bussen och att du antingen blir hämtas i Mercedes S klass eller Porsche Cayenne. :)
 

henrik l

Medlem
I april fick jag en Mercedes från planet och sedan bad jag om en Porsche när jag ankom FCT. Blev vänligen upplyst om att det inte var en 911:D Men sedan stod en Cayenne och väntade på mig.
 

chazzie

Medlem
Som Senator svarat ja om du ankommer med Lufthansa. Dock får vi hoppas på att du slipper bussen och att du antingen blir hämtas i Mercedes S klass eller Porsche Cayenne. :)

Även vid ankomst till Frankfurt? Vad jag förstår vid ankomst till gate (dvs. intercont for sure) så erbjuds ingen transport från planet?
 
Toppen