Senaste nytt

Lufthansa First Class A380 samt 744 (nya konfig) med SAS Poäng (Del 1 med bilder)

En mycket trevlig rapport. Jag har haft tur/förmån/privilegiet att få åka LH F 3 gånger under 2012 (något som dubblade totalbeloppet) men användande av vouchers eller miles/poängresa. Tyvärr har alla 3 varit på B747-400 med "Old F".

Inser nu att det måste till en resa med nya F snart :cool:

Det som jag är nyfiken på är; hur summerar flickvännen helhetsupplevelsen till sina vänner/familj? Uppskattade hon detta eller var det bortkastade poäng? :p

Har själv E-vouchers på LH, men det gånger jag flugit business med LH så har jag hamnat på flighter med "Old F" och då valt att inte använda dessa. Kan ej relatera till OLD F, förutom det jag ser på bilderna. First Class Terminal och servicen är ju densamma, men ska man åka LH F så ska det vara med nya konfig. Ja lade ner otagliga timmar på att researcha hur jag kunde få till hemvägen medd 744, och då vilken linje som var troligast att inkludera nya config. Sen var turen på min sida och slog ut rätt!:)

Visst gillade min flickvän First Class, hon tyckte att det var underbart men som du säger så var det lite av bortkastade poäng eftersom det krävs att genuint flygintresse för att uppskatta First Class fullt ut. Jag menar, vem lägger sig och somnar direkt efter varmrätten för att sängen är så skön!?;)

Givetvis är jag glad att jag tog med henne, och nu efteråt inser hon hur otroligt bra det är och vi har ett grymt minne att relatera till. Men vid vår nästa resa så tror jag inte hon bryr sig vidare mycket om vi åker business eller first, tror för många det är samma sak.

Min otur var på rutten FRA-IAD-FRA i mars
1. B747-8i sen leverans
2. B747-400 med ny F dagen innan och efter utresan, samt dagen innan och efter hemresan

Sen var det FRA-JFK i augusti... Fanns inget hopp att hinna med A380 flighten eller FRA-EWR som båda hade ny F...

Jag har funderat en del på detta med flickvän och resor i premiumkabiner.. Jag hade med en f.d. flickvän som åkte med mig i 2007 ARN-CPH-EWR/LGA-ORD-ARN med SAS och United. Hela vägen hem (det var väldigt dålig stämning mellan oss, och notera f.d.) så klagade hon flera gånger vid att väcka mig medan jag sov "att hon inte fick sova". Där kan man säga det var som att kasta "pärlor efter ett särskilt djur" (med fokus på det djuret i hennes fall). :p

Min nuvarande flickvän är 100% fokus på det "billigaste som finns" (inkl. HORROR!!!! Charter!) Så jag funderar lite på hur jag skall hantera detta. Hon har åkt Swiss till BCN med mig i C, men det räknas jo inte.

Jag kommer göra ett försök på att få henne med på upplevelsen en gång så får vi utvärdera efter det.

Va, väljer ni inte flickvän utifrån kabinpreferens och uppskattningsfaktor? :p

Nej :cool: men om båda har resor som passion och en (jag) har enorm drivkraft att vara en "medveten resenär" och optimera det man har för att åka i C och F, medan den andra (hon) har själva resan som transportmedel från A till B så måste man hitta kompromiss någon stans. :p

Last edited:
Känns som att jag måste vänta lite innan jag lägger poäng på en F.... Hur ska jag annars någonsin kunna gå tillbaka och resa C efter det?

"Just when I thought I was out - they pull me back in"

Nej :cool: men om båda har resor som passion och en (jag) har enorm drivkraft att vara en "medveten resenär" och optimera det man har för att åka i C och F, medan den andra (hon) har själva resan som transportmedel från A till B så måste man hitta kompromiss någon stans. :p

Det finns en poäng med att ens fru/flickvän/sambo inte kräver C/F varje gång man reser ;)

Tjusig rapport!! Man får ett grymt F sug när man läser och kollar på bilderna ... synd att kontoret inte ser likadant ut :)

Toppen