Senaste nytt

Lufthansa första klass passagerare kan hyra en Porsche 911 i 3 timmar för 99 euro.

Patrick

Medlem
Fick ni andra också skriva på ett papper där man blir informerad om EUR6000 i böter om man råkar köra på bana (ex Ringen) med bilen?
 

Homer

Medlem
Man borde kolla vilket kreditkort som krävs nu och skaffa det i så fall.

PÅ bokningssidan står det

For customers from abroad:
two credit cards accepted by Avis from two different credit card institutes, of which at least one (from any internationally recognized credit card company) has to be golden, issued to the renter or one AMEX / MasterCard Gold / Platinum / Black or one Avis Full Credit Voucher and one credit card accepted by Avis


Price for additional kilometers/miles: 1,18 EUR/KM (including TAX).


Not permitted are cross-country driving, driving-school exercisesmotoring events or the use on racing tracks even if open to the general public for testing and practising (so-called tourist drives).

Fulltsändiga vilkor nedan

http://eixnbeweb04.rent-at-avis.com/avisonline/terms.nsf/e119f740c055cd64c12569ee00343d19/e1ea0e670ef01da6c1256a410053cbeb/$FILE/Mietvertragsbedingungen%20Englisch%20No.%2017%20March%202009%20Final.pdf

http://eixnbeweb04.rent-at-avis.com/avisonline/terms.nsf/e119f740c055cd64c12569ee00343d19/e1ea0e670ef01da6c1256a410053cbeb/$FILE/Wichtige%20Kundeninformation-engl.%20No.%2030%20%20May%202011.pdf
 
Gammal tråd, men visst finns erbjudandet kvar?
Hur bokar man detta? På plats i FCT eller innan på något sätt?
Länken på Lufthansas hemsida, vilken man ska klicka på för mer info verkar inte funka.
 

Gus

Medlem
Gammal tråd, men visst finns erbjudandet kvar?
Hur bokar man detta? På plats i FCT eller innan på något sätt?
Länken på Lufthansas hemsida, vilken man ska klicka på för mer info verkar inte funka.
Det finns kvar! Jag utnyttjade dealen för för två veckor sedan, det var helt fantastiskt. Du kan boka direkt på plats i FCT men då endast i mån av plats. Jag rekommenderar att du bokar hemifrån Sverige och sedan går du till AVIS disk och hämtar ut bilen. Det hela gick mycket smidigt och det bästa var att man kan lämna bilen på FCT och sedan gå direkt upp till baren och beställa en stor kall bira! :)
porsche.png
 

eriper04

Medlem
Passade också på att testa detta för ett par dagar sen. Liksom vissa andra som testat kunde jag inte hitta de annonserade rutterna i GPSen utan fick skapa min egen. Så ett tips är att kolla ordentligt på en karta eller dyl. innan hur du önskar köra så att du får ut så mycket som möjligt av upplevelsen. Avslutningsvis när du lämnar tillbaka bilen vid FCT ser fartguppen vid infarten helt livsfarliga ut och jag trodde jag skulle tappa hela underredet, men det går bra .
 
Det finns kvar! Jag utnyttjade dealen för för två veckor sedan, det var helt fantastiskt. Du kan boka direkt på plats i FCT men då endast i mån av plats. Jag rekommenderar att du bokar hemifrån Sverige och sedan går du till AVIS disk och hämtar ut bilen. Det hela gick mycket smidigt och det bästa var att man kan lämna bilen på FCT och sedan gå direkt upp till baren och beställa en stor kall bira! :)
Visa bifogad bild 56717

Sweet! Fick du välja bland olika bilar? Det står 911 på bokningen, men dels ska man ju kunna välja Panamera och ni har uppenbarligen lyckats haffa en 911 cab :)

Passade också på att testa detta för ett par dagar sen. Liksom vissa andra som testat kunde jag inte hitta de annonserade rutterna i GPSen utan fick skapa min egen. Så ett tips är att kolla ordentligt på en karta eller dyl. innan hur du önskar köra så att du får ut så mycket som möjligt av upplevelsen. Avslutningsvis när du lämnar tillbaka bilen vid FCT ser fartguppen vid infarten helt livsfarliga ut och jag trodde jag skulle tappa hela underredet, men det går bra .

Tack för tipsen. Ska tänka på det (om jag kommer ihåg det i euforin som lär uppstå)
 
Har någon väldigt nyligen använt sig av dealen med Porschen som man kan hyra i Frankfurt? Har fått bekräftelse på att den är bokad och även det efterföljande mailet att bilen finns tillgänglig.

Antar att man hämtar ut bilen på avis direkt vid arrival? Sen kan man lämna bilen direkt vid ingången till FCT ? Gäller fortfarande fri bränsle på denna deal?

Dear Mr xxxxxxxxx,

Thank you for booking with Avis. Your reservation number is xxxxxxxxxxxxx.

Your rental will commence on Tuesday, 04.07.2017 09:00 until Tuesday,
04.07.2017 12:00

Rental office (Pick up): Frankfurt, Airport Frankfurt - Prestige, Terminal
1+2 Hugo Eckner Ring
Opening hours: 06:00-23:59 hours
Telephone ( 069 69027771 )

Rental office (Return): Frankfurt, Airport Frankfurt - Prestige, Terminal 1
+2 Hugo Eckner Ring
Opening hours: 06:00-23:59 hours
Telephone ( 069 69027771 )

Car group: Group C (e.g. Porsche 911 Carrera)

99,91 EUR



Your quote includes:
Local Tax (TAX)
Vehicle Damage Cover* (CDW) - Excess applies - 1.500,00 EUR
Vehicle Theft Cover* (TP) - Excess applies - 1.500,00 EUR
Vehicle Registration Fee (VRF)
Airport/city/other surcharge
150 KM
 
Toppen