Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Jag har några resor bokade som gjordes då jag hade SEN status. Nu är jag frequent traveler och fick ett kort med posten som har ett annat medlemsnummer. Följer mitt nya nummer med i bokningarna som gjordes när jag var SEN? Ser fortfarande allting i appen..
Om du menar för intjäning så ja. Jag har haft mitt "gamla" sen nummer på reservationen och ändå tjänat in efter att jag nedgraderats till ftl. Däremot ändrades inte statusen så jag fick fortsatt star gold förmåner, så det ifrågasatte jag inte.

Jag misstänker att varje konto redan från början har ett nummer av varje sort, eller att de räknas fram utifrån varandra. Det syns bara inte för oss som slutkund.

Om du menar för intjäning så ja. Jag har haft mitt "gamla" sen nummer på reservationen och ändå tjänat in efter att jag nedgraderats till ftl. Däremot ändrades inte statusen så jag fick fortsatt star gold förmåner, så det ifrågasatte jag inte.

Jag misstänker att varje konto redan från början har ett nummer av varje sort, eller att de räknas fram utifrån varandra. Det syns bara inte för oss som slutkund.

Precis jag frågade för att jag var osäker på intjäning. Det vore ju väldigt trevligt om statusen blir kvar samma som vid bokningstillfället. Menar du att du hade ”SEN” på boardingkortet efter incheck? :)

Jag misstänker att 222 har samma funktion som EBG hade i *A systemen, dvs det är ett prefix och det viktiga är de efterföljande nummerna. Det är bara inte lika uppenbart när det är bara siffror.

Precis jag frågade för att jag var osäker på intjäning. Det vore ju väldigt trevligt om statusen blir kvar samma som vid bokningstillfället. Menar du att du hade ”SEN” på boardingkortet efter incheck? :)
Jag kan bekräfta att bokningar som haft 222 inlagt sedan tidigare även efter grace har visat SEN på boardingkortet och med det har man kunnat komma in i SAS lounge. Dessa har senare också gett poäng.

Toppen