Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Jag ställde frågan som fick flest likes, men inget svar
8a84e6c05a467f84bc743f81efa2ead8.jpg
Ja den var dagens bästa :) och kanske gav dem mest feeback vad vi ville ;)

Bra initiativ och nöjd med att ha fått framfört frågan om kreditkort och transfer från Amex MR.

Men som flera andra redan sagt, ganska politiska svar.
Deras app är kass, sen om den blivit utnämnt till bästa appen så är det väl av någon köpt undersökning som knappast testat SAS-app.

Bra initiativ, men rätt värdelös Q&A för oss på BC.

Ingen tydligen läst nada om Miles n More, mestadels frågor som ”What are these evouchers that you mention” eller ”I have fulfilled 4 segments, is it only way to qualify to fly still 2 more segments”.

Några vettiga smartare frågor dök upp men aldrig behandlades. EDIT: okej ett par frågor som nämnts ovan…
Min fråga dök upp aldrig i chatten!

Life goes on :)

Det vore korkat att arrangera ett webbinarium utan att åtminstone ha några planterade frågor i publiken eller falska åhörare, framförallt i dessa sammanhang.

Annars sitter man där med frågor som den om varför de inte köpte SAS som man inte vill besvara och pinsam tystnad.

Bra med ett webinar även om det troligen alltid innebär halvdan kvalitet på frågor och svar.

Jag önskar att de kompletterar med en survey till alla matchade och förlängda.
Då skulle de få lite bra input på vad många tycker är bra och dåligt med programmet, just i en grupp resenärer som kommer in med ett helt annat perspektiv än många andra.

Jag ställde frågan om fees/taxes på awards samt hur man bästa kan se tillgänglighet på Swiss first.

1/ möjligheten att betala fees/taxes med poäng kommer fortsatt vara tillgängligt.

2/ det nya bokningsflödet skall visa tillgängligheten mer transparent. Samt så skall man enkelt kunna se i appen om man kan uppgradera från business till first (krävs 3x eVouchers).

Toppen