Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Har problem med att lägga till mitt medlemsnummer i M&M I en Star Alliance award, testat både via SAS och via LH men får felmeddelandena medan. Fler med samma problem?

Attachments

• Screenshot_20240620-165358.png
    Screenshot_20240620-165358.png
    55,8 KB · Visningar: 107
  • Screenshot_20240620-165319.png
    Screenshot_20240620-165319.png
    51 KB · Visningar: 105
Har problem med att lägga till mitt medlemsnummer i M&M I en Star Alliance award, testat både via SAS och via LH men får felmeddelandena medan. Fler med samma problem?
Jag fick felmeddelande hos Lufthansa vid första försök (också med en Star Alliance Award bokat hos SAS), men det gick igenom vid andra försök hos Lufthansa. Ändrat via Lufthansa appen.

Jag fick felmeddelande hos Lufthansa vid första försök (också med en Star Alliance Award bokat hos SAS), men det gick igenom vid andra försök hos Lufthansa. Ändrat via Lufthansa appen.
Skumt. Testat i flera dagar via både SAS och LH:s hemsidor och appar. Jag kunde nu via SAS app lägga in det flight för flight om jag lämnade SAS-flighterna tomma men angav medlemsnummer för alla andra flighter (som utförs av LH, BR och TK). Det verkar alltså vara SAS-flygen som tjorvar i mitt fall, direkt när jag försöker lägga till det för någon av SAS-flygen får jag samma felmeddelande som innan.

Nu är ju resan först efter att SAS bytt allians så det finns ingen anledning att jag har numret inlagt på de flighterna så förhoppningsvis fungerar det iaf på övriga flighter nu!

Skumt. Testat i flera dagar via både SAS och LH:s hemsidor och appar. Jag kunde nu via SAS app lägga in det flight för flight om jag lämnade SAS-flighterna tomma men angav medlemsnummer för alla andra flighter (som utförs av LH, BR och TK). Det verkar alltså vara SAS-flygen som tjorvar i mitt fall, direkt när jag försöker lägga till det för någon av SAS-flygen får jag samma felmeddelande som innan.

Nu är ju resan först efter att SAS bytt allians så det finns ingen anledning att jag har numret inlagt på de flighterna så förhoppningsvis fungerar det iaf på övriga flighter nu!
Jag har en lite enklare bokning, där alla flighter körs av Lufthansa-gruppen (Swiss och Lufthansa).

Tänkte ta en resa till Madrid i Oktober. Är det rimligt att lösa 6 segment (leg?) i den resan eller bör jag sikta på en resa ytterligare?

Borde gå om du är beredd på tidiga morgnar och många resdagar.

Försökte själv men en resa i juli men insåg sen att jag behövde flyga i november också så det blir helt vanliga flyg utan krångel. Det är tillräckligt jobbigt att försöka flyga LH när KLm varit så mycket snabbare.

Har också hoppat på denna och försöker läsa om förmåner för en resa som kan bli aktuell. Är det korrekt uppfattat att det ingår incheckat bagage i economy light som senator? Tyckte det stod någonstans och är otydligt även i bokningsflödet som inloggad.

Toppen