Senaste nytt

Lufthansa eller Turkish

LarsCph

Medlem
Jag hade valgt Turkish. Jag har flugit med dem flera gångar utan problem (till Filippinerna). Service ombord är mycket bra tycker jag, bra kabin och bra mat. Mat serveras "on demand" vilket jag uppskattar så man kan äta när man tycker. Har alltid rest från Kastrup var Turkish har riktig business kabin till Istanbul vilket också uppskattas.
 

henke12

Medlem
Turkish!

Lufthansa saknar attention to details vilket Turkish har med småsaker såsom ljus till maten osv.
Kan vara sant, men säkerhetskulturen är Lufthansa bättre på.
Gammal men fortfarande aktuell tråd



Andra mer nya länkar
 

Sir Lemon

Medlem
Turkish hade jag valt, bla med skälet som nämnts här tar business hos dem (när det även finns First) är rätt medioker jämfört med flera andra bolag.
 

Alex H

Medlem
Ta tåget till Köpenhamn och flyg direkt till Singapore med Singapore Air
Glömde berätta att hemresa går från Bangkok till Landvetter. Så här har vi tänkt oss:
- Landvetter - Singapore
- Bangkok - Landvetter
För två vuxna och ett barn:
- ca 97k på Turkish (INGET flyg mellan Singapore - Bangkok)
- ca 111k på Lufthansa (ingår flyg mellan Singapore - Bangkok)
- ca 111k på Singapore Air (ingår flyg mellan Singapore - Bangkok) men då är det ett stopp i Singapore på hemresan och sen måste köra 4 timmar dit/hem.

Det konstiga är att när jag kollade detta för bara 79k:
- Köpenhamn - Singapore (tåg till Köpenhamn)
- Bangkok - Landvetter (taxi hem)
- Ingår inget flyg mellan Singapore - Bangkok.

Kanske värt att spara 16k (tåget dit och taxi kostar ca 4k)?
 

JacobGBG

Medlem
Glömde berätta att hemresa går från Bangkok till Landvetter. Så här har vi tänkt oss:
- Landvetter - Singapore
- Bangkok - Landvetter
För två vuxna och ett barn:
- ca 97k på Turkish (INGET flyg mellan Singapore - Bangkok)
- ca 111k på Lufthansa (ingår flyg mellan Singapore - Bangkok)
- ca 111k på Singapore Air (ingår flyg mellan Singapore - Bangkok) men då är det ett stopp i Singapore på hemresan och sen måste köra 4 timmar dit/hem.

Det konstiga är att när jag kollade detta för bara 79k:
- Köpenhamn - Singapore (tåg till Köpenhamn)
- Bangkok - Landvetter (taxi hem)
- Ingår inget flyg mellan Singapore - Bangkok.

Kanske värt att spara 16k (tåget dit och taxi kostar ca 4k)?

Flyg mellan SIN-BKK kan du få på SQ för typ 10k så om du absolut måste ha hela den upplevelsen i business så har du ändå tjänat in lite pengar. Skulle du kunna tänka dig Scoot på samma sträcka så får du nog det i deras premium economy för under 5k.
 
Toppen