Senaste nytt

Lufthansa Ecosaver vs Economy - bagage och ombokning?

RimaZ

Medlem
Tjenare,

Ska till Sydafrika i tjänsten i slutet av augusti och i vårt bokningssystem så har jag möjlighet att med Lufthansa välja Ecosaver och Economy, ca 1200 sek prisskillnad på en redan dyr biljett. Bägge biljettuppläggen är H,H,M,M och jag undrar således vad som kan tänkas skilja mellan de två? Står ingenting om väskor eller liknande, men jag är borta en vecka så behöver ju incheckat bagage.

Kollar man på Lufthansas hemsida så finns det bara eco light (bara handbagage) och eco basic - således motsvarar det inte 1:1 i vårt bokningssystem.

Någon som har en förklaring och kan svara på om jag klarar mig med att boka Ecosaver och ändå har ombokningsbart samt incheckat bagage i den biljetten?
 

Tomas E

Medlem
Nog ska det finnas info i ert bokningssystem om vad som ingår i de olika klasserna? Inte ovanligt att samma beteckning används för alla bolag, hos oss kallas SAS Go för Economy, men jag ser att det är Go Smart för det står ”1 piece” på incheckat bagage.
 
Last edited:

RimaZ

Medlem
Nog ska det finnas info i ert bokningssystem om vad som ingår i de olika klasserna? Inte ovanligt att samma beteckning används för alla bolag, hos oss kallas SAS Go för Economy, men jag ser att det är Go Smart för det står ”1 piece” på bagage.
Det gör emellanåt, beroende på flygbolag och flyglösning. Här står det bara bagage "see lufthansa website" och övriga regler gällande biljetten går inte heller att utläsa. Det är ett ganska uselt bokningssystem, men företaget (och nån annan säkerligen) får fin kickback genom det..
 

mha321

Medlem
Det gör emellanåt, beroende på flygbolag och flyglösning. Här står det bara bagage "see lufthansa website" och övriga regler gällande biljetten går inte heller att utläsa. Det är ett ganska uselt bokningssystem, men företaget (och nån annan säkerligen) får fin kickback genom det..
Det låter ju i det fallet som en fråga att ställa till resebyrån. Om deras eget system inte klarar av att visa det, och namnen inte stämmer... Det enda andra jag skulle gå på är om någon annan som faktiskt har exakt samma system med exakt samma underliggande avtal har en egen erfarenhet av var det landat...
 

RimaZ

Medlem
Ringde till dem och fick svar att de 1200 extra kronorna var att det ingick två incheckade bagage istället för ett. Således fick det bli Ecosaver!
 
Toppen