Senaste nytt

Lufthansa Businessclass Köpenhamn - Frankfurt - Dubai Nya stolar, Nytt severingskonsept

Jonas C

Medlem
Trevlig rapport! Nya servicekonceptet i Lufthansa Business Class ser mycket bra ut. Har de rullat ut konceptet på alla rutter/flygplanstyper eller är det fortfarande i teststadiet? Har endast provsuttit nya Business stolen, men jag tyckte att den var mycket bekväm i lounge läget. Ska bli intressant att testa den senare under året. Hur var underhållningssystemet på 747-400?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jerixon

Medlem
Håller helt med.
Jag tycker stolen var väldigt trång även om jag sov någon timme på nattflyget i lounge position.
När stolen var helt platt fick jag inte plats över axlarna. Här rankar jag SAS produkt högre måste jag säga :)
Maten var helt OK, dock inget specielltoch IFE var trevligt, speciellt med alla kameror som visade start/landning på A380.
Det som var sämst och det som slog mig som otroligt dåligt var servicen. Varje del av kabinen var uppdeled till 1 cabin crew och service höll ej någon vidare klass trots det. Man fick ingen skön känsla för det helt enkelt.
Dagflyg kommer jag helt säkert Flyga Lufthansa igen då jag tycker man sitter skönt, man har bra dryck och jag kan kolla bra filmer på IFE, men på natten får det blir något annat bolag om det går =)



Som en trogen Lufthansaresenär i snart 20 år måste jag erkänna att den s.k. "Nya affärsklass" är en stor besvikelse. I sängläget är det utan tvekan den sämsta jag har testat av s.k. "nya generationer". Det är ohört smal och för mig var det dålig sömn. Det går inte ens att vända runt i sovläge.

Den är nog helt ok på en dagsresa. Jag testade inte maten på resan från San Francisco till Munchen då jag var alldeles för trött, men jag kommer inte välja Lufthansa igen på en nattflygning i affärsklass. En dagsresa är ok, men inte en nattflygning.

IFE och WIFI var mycket bra på min A340-600..
 

joelflight

Medlem
Trevlig rapport! Nya servicekonceptet i Lufthansa Business Class ser mycket bra ut. Har de rullat ut konceptet på alla rutter/flygplanstyper eller är det fortfarande i teststadiet? Har endast provsuttit nya Business stolen, men jag tyckte att den var mycket bekväm i lounge läget. Ska bli intressant att testa den senare under året. Hur var underhållningssystemet på 747-400?

Jag tror att det nya konceptet finns på de flesta, om inte alla, rutter. IFE är samma som finns på alla med den nya kabinen och IFE får mer än godtjänt från min sida.

Håller helt med.
Jag tycker stolen var väldigt trång även om jag sov någon timme på nattflyget i lounge position.
När stolen var helt platt fick jag inte plats över axlarna. Här rankar jag SAS produkt högre måste jag säga :)
Maten var helt OK, dock inget specielltoch IFE var trevligt, speciellt med alla kameror som visade start/landning på A380.
Det som var sämst och det som slog mig som otroligt dåligt var servicen. Varje del av kabinen var uppdeled till 1 cabin crew och service höll ej någon vidare klass trots det. Man fick ingen skön känsla för det helt enkelt.
Dagflyg kommer jag helt säkert Flyga Lufthansa igen då jag tycker man sitter skönt, man har bra dryck och jag kan kolla bra filmer på IFE, men på natten får det blir något annat bolag om det går =)

Det finns nog oändligt med åsikter om den nya stolen:) Jag håller med dig om att den gör sig bäst i lounge läget och i helt nedfällt läge är den sådär:rolleyes: Sedan är det ganska kort flygning DXB- FRA så det blir ändå inte så många timmar sömn.
Lufthansas servicenivå verkar variera stort för på ditvägen var det super trevlig personal men fortfarande tyska och korrekta. Medan på hemvägen var servicen ganska kall och opersonlig:(
 
Toppen