Senaste nytt

Lufthansa Business Class (747-8i) vs SAS Business Class A330

Är de klasserna jämförbara, ur komforthänseende, säte osv? tycker nämligen att SAS Businesskabin var helt fantastisk måste jag säga.
nja, Lufthansa har 2-2-2 medans sas har gångaccess från alla stolar. Gillar SAS kabin och mat bättre än Lufthansa. Personlig service varierar stort på SAS medans LH har en mer jämn medelhög nivå.

Senator: Stort tack för den sammanfattningen. själv är jag av liknande mått som dig... 189cm,100kg... Förväntar mig dock ingen drömsäng..Bara att kunna lägga sig ned är "drömmen" jag är fortfarande väldigt ovan, har bara haft en resa i Business class hitils(SAS till New York) så är det bara liknande tror jag knappast jag kommer bli missnöjd=)

JuanCarlos: Ja precis, har förstått att Fönster-sätena inte är att rekomendera då man måste klättra sig ut om man sitter innerst och den andra måste klättra om man sitter ytterst, har bokat en mittenplats, då har man gångaccess iaf.

Canadien: Jo precis, men som jag förstått det om man bokar en a de två mittenplatserna har man fri gångaccess så då kvittar det egentligen...
Servicen skulle jag kunna leva med "economy"nivå... är framförallt sätetskomforten jag är ute efter.

Jag tycker SAS är lite rymligare och mycket privata de än Lufthansa, även vad gäller mittsätena. SAS är också bäst på öl och sprit ombord. LH serverar bara Sekt innan start, SAS Champagne. I luften tar LH fram champagnen som är av liknande klass som SAS, något sämre. Vin har jag ingen koll på.

Lufthansas styrka är jämnheten i service och linjenätet. SAS flyger ju bara en handfull sträckor.

Om jämförelsen var mellan t ex Stockholm-New York med SAS eller Lufthansa, skulle jag välja SAS.
Men eftersom destination är Sao Paulo, finns det ingen fördel att flyga med SAS via USA. Då vill jag hellre flyga med Lufthansa till Sao Paulo.

Senator: Är som sagt "nybörjare" gällande business class så är hårdvaran jag är ute efter.

Hårdvaran är viktig. Men jag tänker på samma sätt som ett restaurangbesök, antingen med någon eller ensam:
Hur var bemötande eller servicen?
Hur var kvaliteten på det jag åt?
Hur var kvaliteten på det jag drack?
Hur var "ambience" på stället?
Hur hanterades fel eller problem?
Fick jag det som stod beskrivit på produkten?

Så fråga dig själv: med världens bästa hårdvara men allt annat är helt fel, vad kommer du minnas?

Dr.Miles: Nej, jag var nog ganska otydlig, jag har redan bokat Stockholm- Frankfurt - Sao Paulo med Lufthansa...
Och har uppgraderat till business på hemvägen, Jag försöker mest få grepp om vad jag har att förvänta mig.

Och försöka ta beslut om det är värt 6500 kr till för att få business även dit.

Toppen