Senaste nytt

Lufthansa Business 747-400 eller 350-900?

Jag hade valt 350:in p.g.a att det är en helt annan generation av flygplan med allt vad det innebär. Tystare bl.a. Men 747 inte dum den heller. Speciellt nu när bolag efter bolag pensionerar den, så gäller att passa på innan den försvinner helt.

Flög LH 747 till Seoul för två veckor sedan och satt på första raden på övervåningen. Det var mycket trevligt med 6 pax på 22 platser i C. Inga problem med vinklat säte. Det ska mycket till för ofrivilligt tåflirtande.

Lufthansa B747-400 och hela Lufthansa nuvarande Business lämnar en del att önska. Jag har inte flugit A350-900 men flög däremot en B747-400 på "lower deck". Bokade sent och hamnade på rad 14, där det fanns en gångplats kvar.

Jag tycker dessa -400or börjar bli rejält trötta. Sedan är MUC mycket bättre som flygplats, trevligare personal så jag hade kört MUC och en A350-900 utan tvekan. Jag tycker tidtabellen via MUC är bättre.

Jag har inte flugit 350 men jag gillar uppger deck på 747, dock finns det bättre business än Lufthansa.
Har dock vaknat av att jag slagit grannens knän på 380, gillar inte de vinklade sätena.

Toppen