Senaste nytt

Lufthansa Business 747-400 eller 350-900?

Rodnt

Medlem
Jag ska flyga till Mumbai i januari och väljer mellan FRA-BOM med 747-400 eller MUC-BOM med 350-900. Bild-googling på 747an get bara förvirrande svar - oklart om den är uppgraderad eller inte?

Vilken kärra skulle ni valt?

Bättre ankomsttid men sämre avgångstid (avskyr tidiga mornar) så det går på ett ut.

Kan tillägga att jag flyger själv och tycker att stolarna som är vridna mot varandra ser ut att ha obehagligt stor risk för ofrivilligt tåflirtande, så dom undviker jag gärna. 747an verkar ha business både uppe och nere, vore skoj att åka uppe men om man får det vet jag väl inte förrän jag köpt biljetten..

Rätt trångt uppe på övervåningen i 747 när man är van vid 380. Mycket mindre förvaringsutrymmen och mer takvälvning vid fönstren. Har inte provat 350 med LH så den hade jag valt alla dagar.

Man slår definitivt inte ihop fötterna men det kan ändå vara lite awkward och inte speciellt bra privacy. Däremot är det inte så kul med de två paren säten vid sidorna där man antingen sitter vid fönstret och måste klättra över någon för att komma ut eller ha någon annan klättrande över en. Men detta är väl samma på de två flyg typerna.

747an har däremot ett ensamt säte i business på nedervåningen (4D). Riktigt trevligt.

Om du har expert flyer kan du kolla där vilka säten som är lediga.

Har suttit i 4D en gång och gör det aldrig igen. Crew genade framför mina fötter konstant och ställde upp grejer på avdelaren som är framför hela tiden. Det var kort sagt mycket spring kring det sätet.

Har suttit i 4D en gång och gör det aldrig igen. Crew genade framför mina fötter konstant och ställde upp grejer på avdelaren som är framför hela tiden. Det var kort sagt mycket spring kring det sätet.
Ha, jag har också bara suttit där en gång, och hade mycket bättre upplevelse då. Det var i princip inget genande där, och ingen avställning. Men det låter onekligen som en varningsflagga att hålla koll på!

Tack för tipsen. Men om jag tolkar det hela rätt så är platserna på 747an vinklade mot varandra, men på 350’n parallellt raka?

Toppen