Konspirationsteori?Har SAS en skuld till Lufthansa-gruppen måntro?
Min känsla är att detta är ett större problem än bara just kopplat till SAS och poängbokningar med LH-gruppen.
Jag har två resor i april och maj med LH/LX som både avbokats utan någon gång under den senaste veckan - i båda fallen finns det segment med LX. I ena fallet är faktiskt ett segment inställt (i det andra är tiden ändrad) men har inte fått något meddelande (vilket jag fått för det tiotal tidigare ändringarna). Kundtjänsten har inte riktigt kunna svara på vad som hänt och de har ännu inte betalt tillbaka pengarna (de erbjöd sig att boka nytt men jag har väntat på förändring som är så stor att jag kan avboka och få återbetalning)
I mitt fall så hade jag dock bokat direkt (revenuebiljett) med LH. Känns underligt om det i sådana fall skulle krävas att LH bekräftar sin egen (eller LXs) ändringDen är lurig. Jag ringde faktiskt Swiss igår morse och frågade vad som hänt, innan SAS öppnade. Tänkte man kunde få deras version.
Agenten jag pratade med då menade på att det skett en tidtabellsändring i torsdags som aviserats till SAS (även jag fick mail om det).
Däremot menade han på att SAS aktivt måste bekräfta ändringen för att den ska gälla, annars avbokas alla segment med dom per automatik efter ~72h.
I mitt fall stämmer tiderna ungefär för att det skulle vara det som hänt.
Men som alltid, man får ta vad kundtjänst säger med en nypa salt oavsett bolag. Men det ligger farligt nära sanningen för min del ivf, just att en tidtabellsändring skedde just ~72h tidigare.
Hur har det sett ut för er andra? Kan det vara så att dom fastnat någonstans så SAS inte sett dom, eller att någon helt enkelt inte bekräftat hos SAS? Om det nu verkligen kräver manuell bekräftelse dvs..
Teoriena är många och fakta lyser med sin frånvaro![]()
Min känsla är att detta är ett större problem än bara just kopplat till SAS och poängbokningar med LH-gruppen.
Jag har två resor i april och maj med LH/LX som både avbokats utan någon gång under den senaste veckan - i båda fallen finns det segment med LX. I ena fallet är faktiskt ett segment inställt (i det andra är tiden ändrad) men har inte fått något meddelande (vilket jag fått för det tiotal tidigare ändringarna). Kundtjänsten har inte riktigt kunna svara på vad som hänt och de har ännu inte betalt tillbaka pengarna (de erbjöd sig att boka nytt men jag har väntat på förändring som är så stor att jag kan avboka och få återbetalning)
Den är lurig. Jag ringde faktiskt Swiss igår morse och frågade vad som hänt, innan SAS öppnade. Tänkte man kunde få deras version.
Agenten jag pratade med då menade på att det skett en tidtabellsändring i torsdags som aviserats till SAS (även jag fick mail om det).
Däremot menade han på att SAS aktivt måste bekräfta ändringen för att den ska gälla, annars avbokas alla segment med dom per automatik efter ~72h.
I mitt fall stämmer tiderna ungefär för att det skulle vara det som hänt.
Men som alltid, man får ta vad kundtjänst säger med en nypa salt oavsett bolag. Men det ligger farligt nära sanningen för min del ivf, just att en tidtabellsändring skedde just ~72h tidigare.
Hur har det sett ut för er andra? Kan det vara så att dom fastnat någonstans så SAS inte sett dom, eller att någon helt enkelt inte bekräftat hos SAS? Om det nu verkligen kräver manuell bekräftelse dvs..
Teoriena är många och fakta lyser med sin frånvaro![]()
I mitt fall så hade jag dock bokat direkt (revenuebiljett) med LH. Känns underligt om det i sådana fall skulle krävas att LH bekräftar sin egen (eller LXs) ändring