Senaste nytt

Lufthansa, antal Eurobonus poäng?

Hej.
Är det någon som vet hur man kan se, innan köp, en resa i Premium Economy med dem ger?
Är lite sugen på o åka detta ToR BKK V33-34 nämligen.
Sista jag åkte hem med Lufthansa, enkel resa, från BKK så uppgraderade jag i incheckningsdisken och det gav typ 1500 poäng vilket känns lire snålt.
Ger det likvärdigt med SAS i ekonomi, 6-7.000 EB poäng, så är det däremot helt ok.

Jonas

Hej.
Är det någon som vet hur man kan se, innan köp, en resa i Premium Economy med dem ger?
Sista jag åkte hem med Lufthansa, enkel resa, från BKK så uppgraderade jag i incheckningsdisken och det gav typ 1500 poäng vilket känns lire snålt.
Ger det likvärdigt med SAS i ekonomi, 6-7.000 EB poäng, så är det däremot helt ok.

Jonas

Antal poäng beror på bokningsklassen och avståndet. Så det första du måste ta reda på är bokningsklassen på din biljett. Ibland kan man se det någonstans i bokningsflödet, ibland måste man gräva i de detaljerade biljettvillkor där det t.ex. kan stå så här:

TMTOWM

Första karaktär anger biljettklassen, i detta fall T.

Sen måste du ta reda på avståndet via t.ex. Great Circle Mapper (gcmap.com) och sen kolla poängtabellen på SAS' hemsida.

Hej.

Jonas
Uppgradering i gate ger poäng utifrån vad du bokat så du fick nog poäng för Economy.

Toppen