Senaste nytt

Lufthansa Airbus A380 sittplats 95H i economy class på övervåningen

Det försökta jag kräva såklart, men det va fullt.

Förstått det som att LH:s A380 genomgår första uppgraderingen nu, dom är +5 år. Då har dom valt att bara köra BC på upper deck. Kan säkert vara så att det finns nått plan som fortfarande har raderna 95-98 som economy på övervåningen, men som sagt vad chansa inte. Jag blev mycket besviken haha

Vad jag förstått är det tvärtom och att det här är nytt med M class för raderna 95-98. Åkte JNB-FRA för en månad sedan och satt då längst bak i C på upper deck. I takpanelerna var det förberett med lampor för M class stolarna.
Crew berättade att man drar ner på C class och utökar med M class... Och det var sista flighten jag åkte med just den maskinen som hade C hela vägen baktill. Nästa dag skulle sätena bytas...
 

Fredrik

Medlem
Tyvärr inte min plånbok. Men jag vågar chansa, och får jag mittsäte tänker jag bråka!

Kan jag ta reda på vilken flygplansindivid det blir? Borde vara samma plan som kommer ner som LH572 samma morgon antar jag?

Så är det. Räkna dock inte med att det funkar att bråka utan försök vara proaktiv och kolla upp själv om det är "fel" konfiguration så att du kan boka om dig själv på nätet om möjligt.
 

AABack2ARN

Medlem
Vad jag förstått är det tvärtom och att det här är nytt med M class för raderna 95-98. Åkte JNB-FRA för en månad sedan och satt då längst bak i C på upper deck. I takpanelerna var det förberett med lampor för M class stolarna.
Crew berättade att man drar ner på C class och utökar med M class... Och det var sista flighten jag åkte med just den maskinen som hade C hela vägen baktill. Nästa dag skulle sätena bytas...

Japp, det är min uppfattning också. Lufthansa minskar antalet C-platser på sina A380. Därmed funderar jag på varför man inte satte Premium Economy där - så som Qantas hade det ett tag.
 

bjobr

Medlem
Så här blev det: 95H fanns, så även 95K. Enligt flygvärdinnan var K blockerat på grund av ofungerande IFE, så jag slapp granne. Märkligt är dock att IFE verkade ofungera åtminstone i 96K också, men 96 och bakåt var ändå fullt. Rent generellt verkar IFE på LH A380 vara ganska skakigt, de startade om hela systemet mitt i säkerhetsgenomgången och tog den därefter även på traditionellt vis då det tydligen inte fungerat i delar av kabinen.

Minirecension av 95H/K:
Nödutgångsplatser, dvs praktiskt taget obegränsat benutrymme. Inget fönster. Liten nätficka för K, ingen förvaring för H. Bagagehyllan ovanför har betydligt mindre mått än normalt, och det blev väldigt trångt i hyllan över mittsätena. Icke uppfällbart armstöd mellan sätena gör det svårt att nyttja tom grannplats till annat än att förvara kudde/filt/bok. I övrigt var det lugnt och behagligt i denna del av kabinen!
 
Toppen