Senaste nytt

Lufthansa Airbus 350 Roll-in event

Jag har personnummer på piloten samt på flygledaren i Istanbul som dirigerade om rutten.
Öhh, va? Vad @Tommy menar är huruvida du vet vad flygplanet du satt på heter, alternativt om du skulle kunna vara så vänlig och delge oss vilket datum du flög från HKG så kan man gå in och se vilken kärra det var du flög med.

Premiumpris? Finns biljetter i ekonomi som är dyrare än de i premium. För övrigt har inte SAS något så kallad avskärmning heller.
Jag flyger själv Eco emellanåt men när jag väljer Premium så önskar jag en mindre och mer privat kabin för att ge en trevligare och lyxigare känsla. Inom Europa så är det inte lika viktigt som på längre flygningar, men självklart uppskattas det även på kortare flighter. Väl medveten om att det finns biljetter i Eco som är dyrare än premiumbiljetter så var egentligen inte bara prisfrågan som var aktuell utan valet av en premiumkabin som enligt min mening bör medföra en så enkel liten detalj som en gardin eller bulk för att göra den betydligt trevligare. På SAS, BA m.fl. så har gardinen alltid använts på long-haul utom vid take off och landning.

Det är ingen gardin men en liten avdelare med betoning på liten.
20170202_185801.jpg

Varför ska Lufthansa envisas med den näst intill obefintliga avskärmningen av premium economy. Visst är det trevligt för de längst fram i eco att det är lite luftigare men när man betalar ett premiumpris vill man ju ha lite mer privacy.
Jag flyger inte preimum economy för att det är premium eller för att få mer avskildhet - det får man i business- och first-produkter men inte i ekonomiprodukter (vilket premium economy ändå är). Jag använder premium economy för att få lite mer utrymme och bekvämare stol när business är helt oförsvarbart dyrt de dagar jag måste resa. Därmed är det absolut ingen showstopper för mig.
Sedan har vi många företag som har som policy att inte flyga business men premium economy tolereras - där har du en gigantisk marknad som troligen är den Lufthansa siktar in sig på.

Flög en av de tre LH350orna från Bombay häromdagen, i Premium. Visuellt en "biffig" maskin exteriört, med en del drag från gamla Caravellen. Trots att det på pappret är en marginell skillnad, och är svårt att jämföra, så upplevde jag 350 som rymligare än 787an, som väl är måttstocken. Vad som slår en, om man flög LHs 747a några dagar tidigare, är främst ljudet, en betydligt tystare upplevelse. Premium Ec är inte så mycket att orda om - tror skärmarna och funktionalitet var lite annorlunda än i 380n och 747 - ett betydligt behagligare val än ekonomi, men långt ifrån Business. Trots det betalade jag ca 19500:- CPH - BOM

Toppen