Senaste nytt

Lufthansa A340-600 Bussiness Class seat

Hej.

Såg att Luftahansa bytte plan på min flygning nästa sommar Munic-Hong Kong från A350-900 till ett A340-600.

Funderar på val av plats för mig och pojken.

Längst fram i främre kabinen eller längst fram i bakre kabinen? Tyckte att när vi satt längst fram i bakre kabinen på A350 så fick vi servering ganska sent. Annars så var det en mysig kabin, dock så är den bakre kabinen på A350 mycket minde än på A340.

Någon som har bilder på hur det ser ut på rad 3 på lufthansa A340-600?

Tar tacksamt emot era synpunkter.

1671005603504.png
 

LPC123

Medlem
Hej.

Såg att Luftahansa bytte plan på min flygning nästa sommar Munic-Hong Kong från A350-900 till ett A340-600.

Funderar på val av plats för mig och pojken.

Längst fram i främre kabinen eller längst fram i bakre kabinen? Tyckte att när vi satt längst fram i bakre kabinen på A350 så fick vi servering ganska sent. Annars så var det en mysig kabin, dock så är den bakre kabinen på A350 mycket minde än på A340.

Någon som har bilder på hur det ser ut på rad 3 på lufthansa A340-600?

Tar tacksamt emot era synpunkter.

Visa bifogad bild 136632
Googla bara lufthansa a340 business class så dyker det upp bilder på rad 3
 
Googla bara lufthansa a340 business class så dyker det upp bilder på rad 3


Googlade en hel del innan, tittade på bilder och reviews, även youtube, men jag verkar inte vara någon google master, för jag hittade ingen bild på rad 3, som är den främre raden i A340-600 i bussiness class kabinen.
 

FilipJ

Medlem
Jag hade satt mig långt fram med hänvisning till ljudnivån. Har inget att säga om sätet eller bulkhead eller ej...
 
Vi chansar på rad 3 med bulkhead. Är fortfarande långt fram innan resan blir av. Skulle inte bli förvånad ifall Lufthansa gör fler ändring av flygplanstyp.
 

LPC123

Medlem
Vi chansar på rad 3 med bulkhead. Är fortfarande långt fram innan resan blir av. Skulle inte bli förvånad ifall Lufthansa gör fler ändring av flygplanstyp.
Vi är 6st som också valt rad 3 på resan till IAD nästa år. Men som du säger så blir det säkert ett flygplansbyte innan vi drar och då får man se vart man hamnar :)
 

Canadien

Medlem
Rad 3 gör att det blir ca 50 pers före er ut ur planet och alltså framför er i kön till immigration. Var länge sedan jag reste in i HK så dålig koll på kösituationen men det kan vara värt att ha med i beräkningen.
 
Rad 3 gör att det blir ca 50 pers före er ut ur planet och alltså framför er i kön till immigration. Var länge sedan jag reste in i HK så dålig koll på kösituationen men det kan vara värt att ha med i beräkningen.

Bra input. påverkar det något att vi skall vidare till Bangkok? Måste vi fortfarande gå igenom immigration?
 
Toppen