Senaste nytt

Lufthansa ändrar rutten Frankfurt-Seoul från Airbus A380 till Boeing B747

A340-600 ersätter A380/747-400 från och med 25 mars, dvs. under sommartidtabellen.

Frankfurt – Seoul Incheon eff 25MAR18 A340-600 operates 1 daily, replaces 747-400/A380

Lufthansa S18 long-haul changes as of 21JUN17 :: Routesonline

Frankfurtdestinationer som får A340-600 istället för A380 är:
  • Beijing
  • Hong Kong
  • Los Angeles
  • Seoul
Münchendestinationer som får A380 istället för A340-600 är:
  • Beijing
  • Hong Kong
  • Los Angeles
En A380 blir över och hyrs in av (ska vi säga?) SAS...
 
A340-600 ersätter A380/747-400 från och med 25 mars, dvs. under sommartidtabellen.

Frankfurt – Seoul Incheon eff 25MAR18 A340-600 operates 1 daily, replaces 747-400/A380

Lufthansa S18 long-haul changes as of 21JUN17 :: Routesonline

Frankfurtdestinationer som får A340-600 istället för A380 är:
  • Beijing
  • Hong Kong
  • Los Angeles
  • Seoul
Münchendestinationer som får A380 istället för A340-600 är:
  • Beijing
  • Hong Kong
  • Los Angeles
En A380 blir över och hyrs in av (ska vi säga?) SAS...

Tack Agö för ett snabbt och detaljerat svar!
 
En A380 blir över och hyrs in av (ska vi säga?) SAS...
SAS A380.jpg


Bild från: En A380 SAS? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Såvitt jag fattat är själva flyget med A380 redan n stor upplevelse som är en del av resan.
Men ni som har redan flugit en del i First vet kanske bättre och det uppskattas.
Är det verkligen ingen skillnad mellan A380 och A340 när det gäller känslan?

Att flyga 340-600 är definitivt inget nerköp sett till 380. Jag vet inte varför folk tycker att 380 på något sätt skulle vara speciell. Det är mycket folk på 380 och jag finner den underdimensionerad. Stora stabila plan båda två. Personligen tar jag hellre en mindre wide-body, typ 330, än det största (bortsett från 747 som jag gillar).
 
Såvitt jag fattat är själva flyget med A380 redan n stor upplevelse som är en del av resan.
Men ni som har redan flugit en del i First vet kanske bättre och det uppskattas.
Är det verkligen ingen skillnad mellan A380 och A340 när det gäller känslan?
En 380 är tystare och har mycket större toalett, det är väl de mest uppenbarar skillnader ombord om man bortser från storleken på planet.
Ljuder utanför och toaletten är knappast de som kommer vara fokus på din resa. Jag tycker också att A380 och 747 är roligare plan för de är mer speciella, men väl ombord glömmer man det. Jag skulle alla dagar i veckan boka 340-600 med lufthansa i first om det var mitt alternativ.
 
Som flygnörd är A340-600 speciell, men jag måste säga att det var ganska hög ljudnivå i First på den, så på den punkten segrar nog A380.

Det är intressant hur olika man upplever saker - jag upplevde ljudnivån i First på A340-600 som väldigt behaglig (tyst) och jag vill minnas att Lufthansa nämner just första klass-kabinen på A340-600 som deras bäst ljudisolerade?

Det som brukar "störa" mig mest i främre kabiner är inte motorljudet utan luftkonditioneringens surr.
 
Toppen