Senaste nytt

Loungetillgång Aten med Olympic Air

ulagun

Medlem
Har förgäves försökt hitta svar på denna fråga på Olympic Airs samt vidarekopplad till Aegeans hemsida. Därför denna fråga på BC.
Landar med SAS i Aten fvb till Naxos. Har ett antal tråkiga timmar på flygplatsen. Flyg till Naxos finns två alternativ Sky Express samt Olympic som är dyrare. Merkostnaden skulle uppvägas om fick lounge tillgång dessa timmar.
Olympic ingår i Aegeans bonusprogram. Det finns Star A lounge på flygplatsen. Frågan återstår om vi som EBG kommer in i loungen om vi flyger vidare med Olympic?

Nej, inga Star Alliance-förmåner gäller. Har du Aegean Miles+Bonus guldkort får du dock komma in i Aegeans egen lounge. Tror man även får några lounge-vouchers om man har silverkort hos Aegean Miles+Bonus.

Har för mig att du har priority boarding dock. Vill minnas att det var så senast jag flög Olympic i somras på Aegean biljett skall dock tilläggas.

Som flera redan har svarat har du inte tillgång till lounge dock lyckades jag komma in med EBG förra året - hade väl tur.

Du har inte heller förmånen av extra bagage med Olympic Air.

Tack för svar. Letade säker en kvart utan hitta något vettig på deras resp hemsida. Som vanligt på BC konkreta svar direkt.
Blir Sky express 4-500kr billigare per person än Olympic, vilket räcker mer än väl till fika på flygplatsen. Säkerhetsmässigt är de väl ungefär detsamma

Toppen