Senaste nytt

Lounger värda att stanna extra tid i (Priority Pass)

Voyageur

Medlem
Lite erfarenheter;

Det finns två stycken PP lounger i Abu dhabi huvudterminalen. Den ena, Al dhabi lounge är riktigt bra. Tre stora ytor, en omfattande buffé med varmt och kallt. Bemannad bar samt duschrum att låna.

FC lounge i Peking flygplats är ingenting att skriva hem om, men sen finns det inga andra vettiga lounger där heller så man får i princip del av det bästa som finns.

I BKK är det valdigt många diamond lounger, de flesta är dock rätt sorgliga om man ser på utbud. Dock bra med sittplatser/viloplatser.
 

Gus

Medlem
Sänder en hälsning från Strata Loungen i Auckland, kommer in med priority pass. En av de bästa lounger jag någonsin besökt! De har biff bourgogne, nudlar, butter chicken, ostar, lösgodis. Utsökta viner och öl. Allt är av högsta kvalitet! Nu leker dottern i lekrummet medan jag tar en MOA-öl och uppdatera mig i Internetvärlden. :) Mot Cook-öarna! (Fungerar inte att ladda upp bild, får prova senare.)
 
Besökte nyss Plaza Premium Arrival Lounge som ligger landside i terminal 2 på London Heathrow. De har en meny man beställer maten ifrån och jag testade frukostmenyn och den var helt ok (bacon, äggröra, korv, varm tomat, vita böner, etc). Loungen har dessutom dusch. Det enda negativa jag kan komma på är att loungen var ganska liten och trång. Om jag har minst 2 timmars mellanlandning på Heathrow i framtiden kommer jag definitivt att passa på att besöka loungen igen, det är den helt klart värd.
 

JohnR

Medlem
Lite erfarenheter;


FC lounge i Peking flygplats är ingenting att skriva hem om, men sen finns det inga andra vettiga lounger där heller så man får i princip del av det bästa som finns.

Nu testade jag inte Air China FC Lounge i Peking, utan istället BGS Premier Lounge (också Priority Pass). Denna lounge används bl a av BA, Jal, Ethiad och Finnair. Jag tyckte den var helt OK.
 
Besökte nyss Plaza Premium Arrival Lounge som ligger landside i terminal 2 på London Heathrow. De har en meny man beställer maten ifrån och jag testade frukostmenyn och den var helt ok (bacon, äggröra, korv, varm tomat, vita böner, etc). Loungen har dessutom dusch. Det enda negativa jag kan komma på är att loungen var ganska liten och trång. Om jag har minst 2 timmars mellanlandning på Heathrow i framtiden kommer jag definitivt att passa på att besöka loungen igen, det är den helt klart värd.
Jag har inte testat den till frukost, men dagtid är den rätt tråkig. Lite frukt, kaffe och något att dricka var utbudet dagtid när jag var där i våras.
 
Jag har inte testat den till frukost, men dagtid är den rätt tråkig. Lite frukt, kaffe och något att dricka var utbudet dagtid när jag var där i våras.
Men är du säker på att det inte fanns en meny att beställa ifrån? Många som har kommenterat loungen hos Loungebuddy hyllar loungen och skriver att det finns en meny man kan beställa trerättersmåltider ifrån.
 

fcx

Medlem
Men är du säker på att det inte fanns en meny att beställa ifrån? Många som har kommenterat loungen hos Loungebuddy hyllar loungen och skriver att det finns en meny man kan beställa trerättersmåltider ifrån.

Exakt, man får beställa en varmrätt från menyn. Mycket bra loungemat, men som sagt väldigt få sittplatser i loungen.
 
Men är du säker på att det inte fanns en meny att beställa ifrån? Många som har kommenterat loungen hos Loungebuddy hyllar loungen och skriver att det finns en meny man kan beställa trerättersmåltider ifrån.

Exakt, man får beställa en varmrätt från menyn. Mycket bra loungemat, men som sagt väldigt få sittplatser i loungen.
Ingen meny när jag var där. Eller så missade jag det. Är det något hyfsat nytt fenomen tro? Att det finns meny alltså, inte att jag missat något. :rolleyes:
 

fcx

Medlem
Ingen meny när jag var där. Eller så missade jag det. Är det något hyfsat nytt fenomen tro? Att det finns meny alltså, inte att jag missat något. :rolleyes:

Enligt uppgift ska det ha varit så ända sedan de öppnade loungen. Den är ju väldigt liten till ytan, så finns ingen möjlighet att ha någon mat ståendes framme.
 
Toppen