Senaste nytt

Lounger värda att stanna extra lång tid i (First-lounger eller motsvarande)

David

Medlem
Jag kanske har missat något men jag har inte förstått det fantastiska i Thai First Lounge på BKK. Det bästa med den loungen tycker jag är när man lämnar den och får sig en massage i Royal Orchid Spa. Det kanske inkluderas i ovan omnämning?

Kan lätt hålla med om Cathay Pacifics lounger på HKG och även Concorde Room på LHR men de andra har jag inte varit i.

Tyckte att Japan Airlines Sakura First Lounge var trevlig men jag var där på morgonen och vet inte hur deras lunch/middagsutbud är. Förstod inte heller riktigt vad RED Suite var men jag fick iaf mina skor putsade och ett glas champagne - works for me. :)
 

AABack2ARN

Medlem
Stat alliance lounge LAX, inte den lyxigaste, men ack så trevligt att sitta utomhus!

På samma sätt kan man säga om Lufthansa Senator i Hamburg. Standard lounge i mångt mycket men härligt att sitta ute på terassen i bra väder

Qantas First Class Lounge på LAX är helt klart värt att åka till LAX någon timme eller två tidigare. Bra à la carte samt Mumm champagne osv. :) Man kommer in med OW Emerald. Går även gå airside från inrikes nu, så har man en domestic AA från LAX kan man knalla till Tom Bradley International Terminal och utnyttja loungen.

Notera att detta inte gäller om man har status i American Airlines och enbart flyger inrikes den dagen. Bra tips dock och värt att prova någon gång om man har tid.
 

Juraj

Medlem
Nu har jag inte haft äran att besöka någon first class lounge än så mina referenser är kanske skeva men jag skulle definitivt säga Turkish CIP lounge på IST (om vi nu för en stund bortser ifrån det politiska läget där). Den är helt klart i särklass av businesslounger och har mycket att erbjuda. Vissa gillar den inte eftersom den är så stor, men alla borde få uppleva den, tycker jag.
 

Ano

Medlem
Tycker nog ändå Turkish Airlines CIP-lounge (IST) är en lounge som är värd att lägga ett lite längre besök i. Är ju ändå loungerna i sig vi diskuterar här, inte det nuvarande politiska läget.
Det är något som är upp till varje enskild person att ta ställning till och något som förändras, även på andra nämnda platser.
Även GVK Lounge på Chhatrapati Shivaji (BOM) är en lounge jag tycker är väl värd ett besök.
 

palmen

Moderator
ANA Suite på Haneda är inte värd att klassas som bubblare.
Varför inte? Osäker på om jag varit i den eller bara på Narita. Den på Narita är inget speciellt enligt mig. En riktigt bra business lounge kanske man kan kalla den.

Jag kanske har missat något men jag har inte förstått det fantastiska i Thai First Lounge på BKK. Det bästa med den loungen tycker jag är när man lämnar den och får sig en massage i Royal Orchid Spa. Det kanske inkluderas i ovan omnämning?
Jag tog med den på grund av golfbil, trevliga rum att vila i samt möjligheten till 1h massage. Tycker att det sistnämnda gör att den kvalificerar in på listan. I övrigt är den loungen kanske inte superspännande men ändå en bra lounge.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Inser att det här komemr bli ett omöjligt uppdrag i och med att alla tycker olika om loungerna.
Tanken var att loungerna som skulle listas i denna tråd är de som är Top of the line, om någon business lounge ska platsa ska den vara likvärdig som en bra First lounge. Har därmed uppdaterat rubriken och redigerat lite i listan.

Kanske ska ha en tråd för riktigt bra business lounger också.

//Moderator
 
Toppen