Lounger som åter öppnat efter Covid

Någon som har pejl på vad det finns för lounge alternativ för sas passagerare från Chicago i dagsläget? Deras egen lounge är väl stängd, men finns det någon i terminalen som är öppen?

Kigali Airport: Pearl Lounge has reopened since Liberation Day (4th July):

118733383_3589998477678047_4079483230448998582_n.jpg

c1sfp3vvsvtawr5hlzge.jpg

207485031_4491537100857509_104998374674352102_n.jpg

Upptäckte igår att Vinga Lounge, Landvetter, numera välkomnar Swiss och Lufthansa. Tyvärr stängd lördag och söndag.

Tråkigt att SAS loungen är stängd. Det ökar inte mitt intresse för att åka med SAS. Tionde året som Diamond/ Gold och max en resa per år med SAS, övriga med Swiss eller Lufthansa Business.

Nilann skrev:Upptäckte igår att Vinga Lounge, Landvetter, numera välkomnar Swiss och Lufthansa. Tyvärr stängd lördag och söndag.Tråkigt att SAS loungen är stängd. Det ökar inte mitt intresse för att åka med SAS. Tionde året som Diamond/ Gold och max en resa per år med SAS, övriga med Swiss eller Lufthansa Business.Klicka för att utvidga...

Släpper de in LH-passagerare i ekonomi med Star gold eller är det endast för businesspassagerare?

Nilann skrev:Upptäckte igår att Vinga Lounge, Landvetter, numera välkomnar Swiss och Lufthansa. Tyvärr stängd lördag och söndag.Tråkigt att SAS loungen är stängd. Det ökar inte mitt intresse för att åka med SAS. Tionde året som Diamond/ Gold och max en resa per år med SAS, övriga med Swiss eller Lufthansa Business.Klicka för att utvidga...

Canadien skrev:Släpper de in LH-passagerare i ekonomi med Star gold eller är det endast för businesspassagerare?Klicka för att utvidga...

Jag har sökt Lufthansagruppen för en kommentar. Jag har suttit på denna information för att få ett datum och villkor. Men det stämmer att Lufthansagruppen har ett lokalt avtal med Vinga.

Jag tror inte det kommer gälla Star Gold och ekonomiklass. Den information jag har var kopplat till Premiumkabiner. Men som sagt, jag inväntar villkoren.

Canadien skrev:Släpper de in LH-passagerare i ekonomi med Star gold eller är det endast för businesspassagerare?Klicka för att utvidga...
Enligt Lufthansas hemsida skall Star Gold vara välkomna, men jag har inte testat eftersom loungen var stängd när vi reste igår.

igelkotten skrev:Undrar hur United duckade den policyn med Polarisloungerna.Klicka för att utvidga...
Olika koncept. INGEN med status får komma in i Polaris. ”Alla” inom Star Alliance med en internationell Business eller First får komma in. Tyvärr inte en relevant jämförelse i mitt tycke.

Däremot finns det säkert andra tredjepartslounger som vissa bolag har där Star Gold inte kommer åt, enbart egna medlemmar. Jag har haft nåt sånt exempel, minns inte på rak arm.

Swiss FCL, Lufthansa FCL/FCT, Singapore Private Room berörs hellre inte av en Star Alliance policy. Samma med Air Canada Signature Suite.

Senator skrev:Olika koncept. INGEN med status får komma in i Polaris. ”Alla” inom Star Alliance med en internationell Business eller First får komma in. Tyvärr inte en relevant jämförelse i mitt tycke.Däremot finns det säkert andra tredjepartslounger som vissa bolag har där Star Gold inte kommer åt, enbart egna medlemmar. Jag har haft nåt sånt exempel, minns inte på rak arm.Swiss FCL, Lufthansa FCL/FCT, Singapore Private Room berörs hellre inte av en Star Alliance policy. Samma med Air Canada Signature Suite.Klicka för att utvidga...

I samtliga dessa fall har ju bolaget en annan lounge på samma flygplats som star gold kommer in i. När det handlar om en "extra" lounge finns det kanske större flexibilitet i policyn.

Back