Jan Brissman
Medlem
SAS Lounge har öppet, öppnar runt 06 vill jag minnas jag såg anslag om imorse.Något som vet hur det ser ut på Arlanda?
Osäker på om om nån annan lounge har öppet...
SAS Lounge har öppet, öppnar runt 06 vill jag minnas jag såg anslag om imorse.Något som vet hur det ser ut på Arlanda?
Vandrade ut ur Senators loungen med kaffe, banan och vatten.
Det fanns ost-skinkmacka och kringla att tillgå om så önskades.Ingen äggmacka eller kringla?![]()
Ingen är öppen. Aspire öppnar enligt bild.Vilka PP-lounger, om några, är öppna i CPH? Enligt appen är det bara Aspire, men den stämmer ju inte alltid. Någon som har koll?
En specifik fråga om SAS guld lounge på arlanda:
Har den bemannad inpassage?
Och orsaken till frågan - jag vill komma in med ett Star Alliance guld kort och en SAS-biljett, när mitt Eurobonus nummer ligger på biljetten. Har bara EBS. Min tidigare erfarenhet säger att de automatiserade grindarna till sas lounger förutsätter att guld-kortet är registrerat på biljetten. )
OK, tack för den förvarningen!Den kombon ger inte loungeaccess numera. Kortet som används för inträde i loungen ska vara registrerat på biljetten, och eventuella poäng ska därför krediteras till det kortets program.
I slutet av förra året ville jag använda ett annat Star Alliance Gold för att få en extra incheckad väska på min SAS-biljett, men kreditera själva resan till Eurobonus. En artig herre i den manuella Plus-disken sa då att det inte gick, utan att bagagetilldelningen styrdes av det kort som lagts in på resan. (Men sedan blev det "låt gå för den här gången, men inte igen".)Den kombon ger inte loungeaccess numera. Kortet som används för inträde i loungen ska vara registrerat på biljetten, och eventuella poäng ska därför krediteras till det kortets program.