Senaste nytt

Lounger på Arlanda efter 1 sep?

Nyfiken! Kanske någon som har kvalificerade gissningar eller t o m riktig information om var Star Alliance (t ex LH) resp. Skyteam (t ex SAS) kommer att ha sina lounger på Arlanda efter 1 sep? Det börjar ju närma sig........
 
SAS kommer inte flytta lounge, det kan vi vara mer eller mindre 100% säkra på och Skyteam kommer då kunna nyttja den loungen. AF/KLM flyger ju dock från T2 och lär fortsätta använda loungen där.

Vad Star Alliance bolagen gör återstår att se, inget som har förmedlats. Antingen byter de till Norrsken eller betalar sas för att nyttja deras lounge framöver. Min gissning är att de kommer kontrakterade annan Lounge, likt de gjorde i Göteborg.
 
Det har ju pratats om på diamond-träffar att SAS vill bygga ut sin lounge. (Det behövs verkligen). Sen hoppas jag att Lufthansa eller Star bygger en helt ny egen lounge. Skulle behövas en på pir F också. Vad hände med Plaza Premium? Dom var väl på G till Arlanda... Oavsett ska det bli intressant att se hur det blir med lounger framöver.
 
Det har ju pratats om på diamond-träffar att SAS vill bygga ut sin lounge. (Det behövs verkligen). Sen hoppas jag att Lufthansa eller Star bygger en helt ny egen lounge. Skulle behövas en på pir F också. Vad hände med Plaza Premium? Dom var väl på G till Arlanda... Oavsett ska det bli intressant att se hur det blir med lounger framöver.
Frågan är hur mycket sas behöver bygga ut den om de blir av med alla Lufthansa gruppens resenärer? Visst, på sikt får man väl in afklm istället men det känns som Lufthansa gruppen har betydligt fler flighter på Arlanda. (även övriga star försvinner ju men de är ju betydligt färre. Iofs turkish vid vissa tider..)
 
Frågan är hur mycket sas behöver bygga ut den om de blir av med alla Lufthansa gruppens resenärer? Visst, på sikt får man väl in afklm istället men det känns som Lufthansa gruppen har betydligt fler flighter på Arlanda. (även övriga star försvinner ju men de är ju betydligt färre. Iofs turkish vid vissa tider..)
ANA ska ju (förhoppningsvis) starta sin linje, Air Canada har precis börjat och hoppas även på att Air India och Singapore Airlines kommer tillbaka så hoppas på en ny Star lounge. Tror SAS behöver bygga ut även utanför Star. De flesta som är i guldloungen iaf reser med SAS är min erfarenhet, vet inte hur det är i SAS business lounge.
 
ANA ska ju (förhoppningsvis) starta sin linje, Air Canada har precis börjat och hoppas även på att Air India och Singapore Airlines kommer tillbaka så hoppas på en ny Star lounge. Tror SAS behöver bygga ut även utanför Star. De flesta som är i guldloungen iaf reser med SAS är min erfarenhet, vet inte hur det är i SAS business lounge.
Att star behöver en Lounge är jag övertygad om. Men poängen var att Lufthansa gruppens resenärer som idag besöker sas Lounge kommer försvinna och därmed minskar trycket där. Jag tycker ofta det är långa Lufthansa resenärer där (ofta med sas guldkort eftersom det är så mycket enklare än senator, men flygandes med Lufthansa).

Självklart är de flesta sas, sas har ju i särklass flest star flighter från Arlanda. Men de behöver inte halvera antalet besökare för att det ska bli ok i dagens lokaler, bara dra ner.

Om inte annat kan jag tänka mig att man väntar och ser hur det blir. Skyteam tex ger ju inte Lounge på inrikes så även om sas fortsätter ge det till Eurobonus så får ju inte skyteam partner statuspassagerare tillgång, till skillnad från i star.
 
Om inte annat kan jag tänka mig att man väntar och ser hur det blir. Skyteam tex ger ju inte Lounge på inrikes så även om sas fortsätter ge det till Eurobonus så får ju inte skyteam partner statuspassagerare tillgång, till skillnad från i star.
Inrikes får väl lounge om det är i anslutning med en internationell anslutning, vilket väl sannolikt kommer träffa en hel del.
 
SAS kommer inte flytta lounge, det kan vi vara mer eller mindre 100% säkra på och Skyteam kommer då kunna nyttja den loungen. AF/KLM flyger ju dock från T2 och lär fortsätta använda loungen där.

Vad Star Alliance bolagen gör återstår att se, inget som har förmedlats. Antingen byter de till Norrsken eller betalar sas för att nyttja deras lounge framöver. Min gissning är att de kommer kontrakterade annan Lounge, likt de gjorde i Göteborg.

Vet vi att AF KLM kommer stanna på T2? Jag tänker de flyttar till T5 för att vara nära sina partners för anslutningar?
 
Vet vi att AF KLM kommer stanna på T2? Jag tänker de flyttar till T5 för att vara nära sina partners för anslutningar?
Fullt möjligt att det sker i framtiden. Men om det skulle ske redan 1 September borde man hört om det. Något annat bolag hade troligtvis behövt flytta till T2 också.
 
Toppen