Senaste nytt

Lounger på Arlanda 2024?

FQTV

Medlem
Ngn som har koll på vilka lounger som kommer att finnas på ARN 2024? Och på vilka terminaler?
Fått lite olika besked både vad gäller SAS och Pearl & Co.
 
Hört för ett bra tag sedan (minns inte vart) att SAS ska flytta till pir F ovanför avgående passkontroll till lokalen över dem. Används som förråd idag, men när pir F byggdes så var tanken att SAS skulle ha sin lounge där från början.
 

Jannes

Medlem
Pir F låter intressant, vore bättre iom den nya tvångsmarschen igenom taxfreen som gjort promenaden 4 gånger så lång innan man når gates.

Så ifall Swedavia inte tänkt möjliggöra en genväg där man nu ännu bygger affärer eller nåt (gamla security-ish) så vore lounge i F en förbättring för alla som har avgång där och en mindre kompromiss för alla som inte har det. I dagens läge är det helt idiotiskt att gå Fast Track (som funkar finemang!) och sedan en halvmara mot F genom en massa krams man inte vill köpa, för att sedan tvärvända för att gå till loungen, för att sedan måsta gå tillbaka ifall man flyger från F-piren.

Om man ännu kunde se passkön från denna hypotetiska nya lounge så vore det toppen!
 
Sen var det någon medlem här som nämnde i någon tråd att Bjerking projekterar någon ny lounge. Oklart om det är SAS eller Plaza Premium (eller någon helt annan)...
 

FQTV

Medlem
Pir F låter intressant, vore bättre iom den nya tvångsmarschen igenom taxfreen som gjort promenaden 4 gånger så lång innan man når gates.

Så ifall Swedavia inte tänkt möjliggöra en genväg där man nu ännu bygger affärer eller nåt (gamla security-ish) så vore lounge i F en förbättring för alla som har avgång där och en mindre kompromiss för alla som inte har det. I dagens läge är det helt idiotiskt att gå Fast Track (som funkar finemang!) och sedan en halvmara mot F genom en massa krams man inte vill köpa, för att sedan tvärvända för att gå till loungen, för att sedan måsta gå tillbaka ifall man flyger från F-piren.

Om man ännu kunde se passkön från denna hypotetiska nya lounge så vore det toppen!
Ett bra förslag. Tidigare fanns ju "Dinersloungen" borta i F.
Men med nuvarande läge får man ju 15 friskvårdsminuter....
 

FQTV

Medlem
Sen var det någon medlem här som nämnde i någon tråd att Bjerking projekterar någon ny lounge. Oklart om det är SAS eller Plaza Premium (eller någon helt annan)...
Bra med en lounge med lite fler sittplatser och gästkontor. I dagens SAS guld är det ju rätt ofta svårt att hitta en bra plats.
 

fcx

Medlem
Området i F ovanför passkontrollen är väl ändå rätt mycket mindre än nuvarande SAS-lounge?
 

Hachans

Medlem
Var det där Emirates hade en lounge en period (om jag minns rätt)?

Jag är lite vilsen, men var inte Emirates lounge (var det ens deras eller bara en de använde) bara övervåningen av loungen som låg där Pontus nu ligger? Vilket gjorde att man kom åt den efter passkontrollen?

Detta var långt innan mina statusdagar så var aldrig där själv.
 

NotRyan

Medlem
Jag är lite vilsen, men var inte Emirates lounge (var det ens deras eller bara en de använde) bara övervåningen av loungen som låg där Pontus nu ligger? Vilket gjorde att man kom åt den efter passkontrollen?

Detta var långt innan mina statusdagar så var aldrig där själv.
Det var väl Aviators lounge om jag inte missminner mig!
 
Toppen