Lounger för SAS efter byte till Skyteam

Undrar om SAS kommer förändra något kring sin policy att inte använda tredjepartslounge.

De har t o m lämnat en plats för SAS att hänga upp sin skylt. Stavanger flygplats, pinsamt nog fortfarande utan SAS lounge.

1000007881-jpg.154764

Förstår jag detta rätt nu, jag har fortfarande access till The Loft när jag flyger med SAS som Skyteam Elite Plus (EBG)?

1725893479221-png.156932

FlyGuy skrev:I lördags var det dock lite struligt att komma in, de försökte scanna mitt EBD ett antal gånger innan de gav upp, läste något regelverk, och släppte in mig ändå.Klicka för att utvidga...
I fredags blev jag varmt välkomnad utan mankemang efter att ha visat boardingkort och EB-kort. Kvinnan som släppte in mig var påläst om förändringarna inom SAS.

Johan Hbg skrev:Undrar om SAS kommer förändra något kring sin policy att inte använda tredjepartslounge.De har t o m lämnat en plats för SAS att hänga upp sin skylt. Stavanger flygplats, pinsamt nog fortfarande utan SAS lounge.Visa bifogad bild 154764Klicka för att utvidga...
SAS använder tredjeparts lounge i Geneve. Man har alltså inte tillgång till Air France/KLM loungen.

Johan Hbg skrev:Men AF har väl en lounge i Geneve, eller? Den borde SAS folket kunna använda isf.Klicka för att utvidga...
Från skyteams lounge finder: "Lounge access for international First or Business Class ticket holders or SkyTeam Elite Plus Frequent Flyers traveling on an international flight operated by the following airlines (* exceptions may apply):" och sedan en lista av 13 flygbolag som som inte inkluderar SAS, tyvärr. För Marhaba var riktigt trist matmässigt.

Intressant. Så SAS använder alltså en tredjeparts lounge i GVA istället för Air France egen.... När vi är med i SkyTeam. Låter inte logiskt,

Vet inte om det diskuterats nämnvärt, men verkar som SAS förhandlat med LH att EBG/EBD behandlas som förrut t.ex. på Heathrow, där damen frågade mig ifall jag har status (GO Biljett) och när jag svarade Diamond så fick jag den lilla QR-koden.

God och mättande mat idag där!

När jag tittar på Lounge findern på SKyteam sidan så ser jag att endast Air France logga är listad för access hos Delta på vissa flygplatser. (DTW & PHL som ex)

Ska man tolka detta som att access gäller AFKLM i allmänhet eller hålls KLM specifikt ute här?

JacobGBG skrev:När jag tittar på Lounge findern på SKyteam sidan så ser jag att endast Air France logga är listad för access hos Delta på vissa flygplatser. (DTW & PHL som ex)Ska man tolka detta som att access gäller AFKLM i allmänhet eller hålls KLM specifikt ute här?Klicka för att utvidga...
KLM flyger inte till DTW så det är logiskt men varken AF eller KLM flyger till PHL vilket antagligen är en glitch att AF loggan syns.

Skyteam Lounge finder er unøjagtig og sjældent opdateret. Eksempelvis i Zurich flyttede AF i juli fra Marhaba og bruger nu Aviator. KLM, derimod, bruger stadig den langt mindre (men hyggeligere?) Marhaba.

Jannes skrev:Vet inte om det diskuterats nämnvärt, men verkar som SAS förhandlat med LH att EBG/EBD behandlas som förrut t.ex. på Heathrow, där damen frågade mig ifall jag har status (GO Biljett) och när jag svarade Diamond så fick jag den lilla QR-koden.God och mättande mat idag där!Klicka för att utvidga...
Funkar Gold Track som vanligt (inklusive en gäst)?

Johan Hbg skrev:Intressant. Så SAS använder alltså en tredjeparts lounge i GVA istället för Air France egen.... När vi är med i SkyTeam. Låter inte logiskt,Klicka för att utvidga...
Ja, samma gäller ITA som (tydligen) också flyger från Geneve, fast de har ytterligare en annan tredjepartslounge.

Jag tycker att det är rätt sunkigt att det inte är alla alliasmedlemmar när det är egna lounger skyltade med skyteam-logga, utan bara två tredjedelar. Där var det bättre uppstyrt av star alliance för det mesta.

maswan skrev:Ja, samma gäller ITA som (tydligen) också flyger från Geneve, fast de har ytterligare en annan tredjepartslounge.Jag tycker att det är rätt sunkigt att det inte är alla alliasmedlemmar när det är egna lounger skyltade med skyteam-logga, utan bara två tredjedelar. Där var det bättre uppstyrt av star alliance för det mesta.Klicka för att utvidga...
Helt rätt. Det kommer ju bli jätterörigt

Nu har SkyTeam uppdaterat info om lounge i BOS så att det är korrekt. SAS har fortfarande fel info (anger en gate i Terminal A trots att lounge finns i Terminal E. Jag skickade epost to Skyteam om felet (de hade SAS logo på deras Sky Club is Terminal A, inte Terminal E). SAS kontaktades via telefon och sociala media (där de gav en tumme upp till informationen). Får se om SAS får tummen ur så småningom.

1726644277409-png.157219

1726644319592-png.157220

Back