Senaste nytt

Loungehoppning i Athen

Ubbe

Medlem
Besökte Lufthansa och Aegean loungerna i Athen i går och blev positivt överraskad i bägge.
Aegean loungen var stor och välinredd med ett stort matutbud. Drickutbudet lite mer spartanskt.
Lufthansaloungen dock var helt "Amazing!!" som dottern skulle sagt.
Fantastiskt gott och varierat matutbud som hanterades på ett föredömligt sätt. Små mängder av allt och en kontinuerlig
påfyllningsprocess så allt var fräscht. Rapp och trevlig personal som hade nära till skratt.
Drickautbudet var föredömligt välutrustat och tänk om man kunde få se något
liknande i en SAS lounge någon gång. Utan att jag besökt någon First class lounge i Europa så vill jag nog påstå att
Lufthansaloungen i Athen måste vara i top 3 i Europa. Blev mycket imponerad av denna lilla lounge.
Två små korta videos över utbudet nedan.
1-> länk
2-> länk2

Enjoy Ubbe
 
Sist jag var där var Lufthansas lounge full till bristningsgränsen av tyskar. Aegean hade stängt för renovering så jag gick till Goldairloungen. Sämre än övriga men betydligt bättre än en scandinavisk SAS lounge. Det bästa i Aten är att alla lounger ligger så nära varandra intraschengen.
 

lilly k

Medlem
Sist jag var där var Lufthansas lounge full till bristningsgränsen av tyskar. Aegean hade stängt för renovering så jag gick till Goldairloungen. Sämre än övriga men betydligt bättre än en scandinavisk SAS lounge. Det bästa i Aten är att alla lounger ligger så nära varandra intraschengen.
När jag tittar på Star Alliance lounge finder så anges det att Lufthansas lounge ligger innan säkerhetskontrollen. Kan det stämma?
 
Toppen