Senaste nytt

Loungehopping star alliance på Heathrow den 1/1 under 8h - hur lägger jag upp det bäst?

Tomas E

Medlem
Tack så mycket @Tomas E för snabb återkoppling. Hittade också på Air Canadas hemsida att loungen stänger kl 14:15 och att A* Lounge finder far med felaktig information. Singapore Airlines lounge får vi helt hoppa för jag betalar inte för dyra PCR-test bara för att vi ska komma in i en lounge när vi inte behöver dessa test annars under resans gång.

Då startar vi dagen hos Air Canada och sedan får vi avsluta dagen hos UA.

Lufthansas lounge är inte mycket att hänga i julgranen, eller?
Jag har varit på Lufthansa några gånger i år och United Club bara en gång, för några dagar sedan (de öppnade ganska nyss): BusinessClass.se Loungen 2021 | Sida 90 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
Lufthansas lounge är inte direkt dålig, men ofta relativt välbesökt. (Dock tror jag att 1 januari är en dag med rätt lite resande, så det skulle förvåna mig om det är trångt i loungen.) Matutbudet är något bättre hos United (om man inte är väldigt förtjust i gelébjörnar, som nog bara finns hos Lufthansa) och dryckesutbudet betydligt bättre. Men framför allt var det väldigt tomt och gott om plats hos United, så det gick bra att just "loungea" vilket verkligen bidrog till helhetsintrycket. Nu tror jag bara att det var ett UA-flyg kvar för dagen när jag kom till loungen, så jag vågar inte lova att det gäller alla tider på dagen.

Jag ser fram emot att ni jämför alla tre lounger och skriver om erfarenheten, för då är ni de första på BC som loungehoppat och skrivit om tre *A-lounger på LHR T2 de senaste ca 21 månaderna! :) Varför inte börja med ett kortare besök hos LH som jämförelse (efter transfer security hamnar ni väl i T2A så ni är i trakten), därefter bort till T2B för ett besök hos AC, och så vidare till UA när AC stänger, eller före dess om ni inte är helt nöjda?
 
Last edited:
Toppen