Senaste nytt

Loungehopping i Los Angeles (LAX)?

Jag flyger från terminal 2 med Air Canada och har Star Alliance guldkort (och Priority Pass). Kan jag utan problem loungehoppa i olika terminaler eller blir det problem om jag försöker göra det?

Du kan göra det ganska enkelt mellan Bradley International (TBIT) och upp till Terminal 7/8 där United finns. Jag har dock aldrig gått "andra vägen" alltså mellan TBIT och Terminalerna 1-3.

Det finns underjordiska tunnlar från TBIT upp till Terminal 7. Ta dock med stegmätaren. Du lär gå ganska mycket, uppskattar TBIT till T7 är 20min i bra tempo.

Tänk på att Air Canada kommer flytta från terminal 2 till terminal 6 på onsdag (17/5) och att hela LAX befinner sig i en övergångsfas under veckan. Det innebär också att det kommer vara lättare att ta sig till TBIT med hjälp av tunnlar till skillnad från tidigare.

Jag flyger den 15:e maj så det blir fortfarande terminal 2. Kommer jag att få gå igenom flera pass- och säkerhetskontroller om jag loungehoppar? I så känns det som en dum ide, USA är nog fel land att hålla på att syssla med sånt och jag vill inte hamna i trubbel.

Tyvärr så är det bara TBIT, T4, T5, T6, T7 och T8 som är sammankopplade efter säkerhetskontrollen.

Att besöka en annan terminal brukar aldrig vara något problem, de förespråkar det t.o.m. på flygplatsens officiella twitter (LAX Airport på Twitter: "Enjoy every terminal amenity even if you’re not flying from that terminal! Have boarding pass for same-day travel & enjoy! #LAX101"

Däremot så är tiderna för säkerhetskontrollen väldigt oförutsägbara och att behöva ta sig ut från TBIT till Terminal 2 för att genomgå ny kontroll kan ta mycket tid.

Last edited:
Otroligt oväntat att de uppmuntrar folk till att springa runt i en massa olika terminaler som de egentligen inte har någon (viktig) anledning att besöka!

Vilka lounger är värda att besöka (som sagt, har Star Alliance guldkort och Priority Pass)? Tyvärr gäller inte Priority Pass för Virgin America's lounge längre, det är bara giltigt för Air Canada (terminal 2), Korean Airlines (KAL, Tom Bradley-terminalen) och Alaska Airlines (terminal 6). Vill någon hjälpa mig lägga upp en logistiskt optimerad itinerary som börjar vid incheckingen vid terminal 2 (måste checka in en väska)? Mitt flyg avgår 11:45 och jag kan vara vid flygplatsen 07:45, då baggage drop-off öppnar.

Jag har inte själv varit i Star Alliance loungen på TBIT, men den sägs vara bra. Skippa Alaska den är tråkig, nya United på T7 ljus och fräsch men inte värt besväret.

Jag hade stannat på hotellet, men det är en annan sak. Känner du att nyfikenheten över så du vill hoppa omkring trots alla säkerhetsköer så fokusera på Star Alliance och kanske Korean skulle vara mitt förslag.

Jag är själv på LAX den 15:e men kvällstid och åker OneWorld.

Star Alliance loungen är nog den bästa som du har tillgång till. Brukar vara bra mat och stort utbud av drycker. Uteplatsen är väldigt trevlig. Personligen skulle jag börja där och spendera sista timmen i Air Canadas lounge.

Om du är intresserad av att prova så mycket som möjligt är det nog bäst att börja med United Club i terminal 7 där du har Gold Track genom säkerhetskontrollen. Därifrån kommer du kunna ta dig till TBIT airside samt besöka eventuella lounger av intresse längs vägen.

• Gilla
Reactions: olo
Toppen