Senaste nytt

Loungefråga och Frequent Flyer nummer, Arlanda - Frankfurt - Madrid t/r med Lufthansa

Matore

Medlem
Flyger strax ARN-FRA-MAD t/r i ekonomi med LH. Är EGB och har Amex Platinum och Priority Pass.
- Vilken lounge ska jag välja i FRA (vart hinner jag med connection på 1h15 min..) och vilken i MAD?
- Bör jag få inlagt mitt EB nr på förhand på bokningen och i så fall hur? Jag har Miles and more men samlar inga poäng där utan går på EB, eller ska man lägga in båda om det går?

- Vilken lounge ska jag välja i FRA (vart hinner jag med connection på 1h15 min..) och vilken i MAD?
Första bästa du råkar passera i Frankfurt. Du har inte direkt tid att välja och vraka. I Madrid är jag lite osäker på vad Star Alliance erbjuder, men jag misstänker att du inte har jättemånga alternativ att välja på där heller.

- Bör jag få inlagt mitt EuroBonus nr på förhand på bokningen och i så fall hur? Jag har Miles and more men samlar inga poäng där utan går på EuroBonus, eller ska man lägga in båda om det går?
Du ska absolut lägga in ditt Eurobonusnummer i din bokning. Det bör gå att göra via Lufthansas sidor. Försök inte lägga in både det och Miles & More-numret, för det kommer att sluta med olycka.

Bump. Nån som vet?
Vilka gater/område brukar det vara i FRA för ARN och MAD och vilken lounge är då närmast/bäst

Och vilken lounge i Madrid är bäst?

Bump. Nån som vet?
Vilka gater/område brukar det vara i FRA för ARN och MAD och vilken lounge är då närmast/bäst

Och vilken lounge i Madrid är bäst?
A eller B (lågt nummer). Senator A50. Du kan mycket väl hamna på buss till och från flygplan. Då blir det inte mycket tid över.

Toppen