Senaste nytt

Lounge vid ankomst till Zurich?

Ok, så om du åker inom Europa (endast inom business) så får du inte använda det vid transit.

Access till Lufthansa, Swiss eller Austrians FCL eller HON Lounge får du enbart:
Om du reser med Swiss eller Lufthansa i Förstaklass, på utresedatum eller på ankomstdatum
eller
Om du har HON Status på Miles & More, spelar det ingen roll vilken kabinklass du åker i

@Matsson du kliver in i den "gamla" FCL som ligger nära A-gaterna, upp en trappa och checkar in och ber om transit till E-terminalen. Det skall gå utan problem.

När du anländer till E-terminalen kliver du upp till nya loungen vid ankomst. Jag skall se på onsdag hur jag gör. Jag anländer från LHR kl. 11.35 medan min flickvän kommer från ARN 12.15 och vi skall vidare 12.55, så jag skall kolla lite med Swiss om det går att hämta henne direkt vid gaten och köra ut henne till E-terminalen.

Det verkar vara andra regler för resenärer till/från GVA. Hittar inte info nu, men tidigare blev man alltid hämtat direkt från flygplanet om man kom eller skulle till GVA
Kan du fråga om jag får åka med i bilen ;)
Är på samma flight från Stockholm men flyger sen vidare till SFO vid 13:10 i Business.

Fungerar det på samma sätt vid ankomst till E och sen vidare till Arlanda från A? Kan jag gå till FCL i E-terminalen och få transport över till A-terminalen?

Fungerar det på samma sätt vid ankomst till E och sen vidare till Arlanda från A? Kan jag gå till FCL i E-terminalen och få transport över till A-terminalen?

Det var en bra fråga. Jag har anlänt E-terminalen två gånger nu och sedan har använt den nya FCL, men sedan promenerat till A/B. Jag har blivit kört från A till E med lift direkt till loungen, så det funkar men inte testat andra vägen.

Kanske du kan testa åt oss? ;)

Det var en bra fråga. Jag har anlänt E-terminalen två gånger nu och sedan har använt den nya FCL, men sedan promenerat till A/B. Jag har blivit kört från A till E med lift direkt till loungen, så det funkar men inte testat andra vägen.

Kanske du kan testa åt oss? ;)

Kommer från Boston 21 november. Ska testa då. Jag har förstått att FCL i E är bättre än den i A så jag antar att det är det man ska satsa på.

Tyvärr inte - vid ankomst i E och vidare från A,B eller D eller slutar i ZRH så blir det enbart Heidibahn oavsett om man kommer in i F, som HON eller både ock.
Enda undantaget är om du flyger vidare till GVA, då blir du körd från E till din connecting gate eller FCL i A om layover är längre.

Råkade just läsa på "Onemile at a time" att Swiss har en strikt policy där man bara har access till Firstloungerna i Zurich om man har en bokning som är gjord genom Swiss och den anslutande flighten är "operated" av Swiss. Om jag bokat genom Lufthansa och min flight till Stockholm flygs av Edelweiss. Innebär det att jag är utestängd? Det låter extremt hårt om det skulle vara så.

Råkade just läsa på "Onemile at a time" att Swiss har en strikt policy där man bara har access till Firstloungerna i Zurich om man har en bokning som är gjord genom Swiss och den anslutande flighten är "operated" av Swiss. Om jag bokat genom Lufthansa och min flight till Stockholm flygs av Edelweiss. Innebär det att jag är utestängd? Det låter extremt hårt om det skulle vara så.
Bokad genom ska nog tolkas som att det inte ska vara codeshare...

Har man access till FCL Zurich även vid ankomst MUC med LH F? T ex
JFK-MUC-ZRH-ARN eller är det bara i Munchen man kommer in?

Toppen