Senaste nytt

Lounge vid ankomst Newark

RickardG

Medlem
Situationen är som följer: Jag är EBG och ankommer Newark i business med SAS kl 13:30. Jag ska vidare med United i ekonomi några timmar senare och inväntar ett resesällskap som kommer med annan flight till terminal B och behöver eskort.

Vilket är mitt bästa alternativ till lounge att vänta i? Kommer jag ihåg rätt är Lufthansa stängd i Terminal B, däremot antar jag att SAS både är öppen och ger mig access vid ankomst. Alternativ två är att ta sig till terminal C och besöka United club som jag tror jag har access till som EBG och boardingkort med United vidare samma dag.
Vilket alternativ skulle ni ha valt, och är det enkelt att ta sig ut landside igen från de båda alternativen? Finns andra, bättre alternativ?
 

Kris

Medlem
Du kommer inte in i terminalen airside efter landning. Måste gå igenom immigration etc först innan du kommer tillbaka in airside för domestic.

Korrekt, lufthansas lounge är stängd för tillfället.
 

palmen

Moderator
Du bör gå till terminal C och välja United lounge där.
Du kommer som sagt inte in i B terminalen och kan gå till Lounge där om du inte går in via security dit efter du gjort immigration, vilket de säkert vill stoppa också då du är i fel terminal och finns ingen transit bort från B. Att besöka sas lounge på EWR är dessutom inget man gärna gör i onödan, bättre sätta sig på valfri restaurang/bar i rätt terminal.
 

sembl

Medlem
Bästa alternativet är att chilla vid kaffestället efter immigration vid B där det finns gott om sittplatser. Annars en tur till tex nya A som har bra ställen innan security och sedan bussen tillbaka till B.

Jag hade kört cafeet vid B och utgången.
 

RickardG

Medlem
Du bör gå till terminal C och välja United lounge där.
Du kommer som sagt inte in i B terminalen och kan gå till Lounge där om du inte går in via security dit efter du gjort immigration, vilket de säkert vill stoppa också då du är i fel terminal och finns ingen transit bort från B. Att besöka sas lounge på EWR är dessutom inget man gärna gör i onödan, bättre sätta sig på valfri restaurang/bar i rätt terminal.

Bästa alternativet är att chilla vid kaffestället efter immigration vid B där det finns gott om sittplatser. Annars en tur till tex nya A som har bra ställen innan security och sedan bussen tillbaka till B.

Jag hade kört cafeet vid B och utgången.

Som det ser ut nu blir det 3,5 timmars väntan så det vore trevligt att kunna sitta lite mer bekvämt och kanske få i sig lite gratis mat och dryck. Men jag vill heller inte spendera alltför mycket tid att köa och/eller tjafsa med personal om att komma igenom ”fel” Securitas eller komma ut landside igen… Det finns ingen lounge innan säkerhetskontrollerna i någon terminal som jag kommer in i?
 

mha321

Medlem
Som det ser ut nu blir det 3,5 timmars väntan så det vore trevligt att kunna sitta lite mer bekvämt och kanske få i sig lite gratis mat och dryck. Men jag vill heller inte spendera alltför mycket tid att köa och/eller tjafsa med personal om att komma igenom ”fel” Securitas eller komma ut landside igen… Det finns ingen lounge innan säkerhetskontrollerna i någon terminal som jag kommer in i?
Den enkla vägen är att ta United Club i C. Gå hela vägen sig och vänta på ditt sällskap där om de kan ta sig dit själva. Kan de inte det då kan du spendera en stund där och sedan knata ut landside på terminal c igen och möta upp den där (eller tåga till B men landside), och gå tillbaka in på C. Det är enkelt att gå in och ut på C (särskilt som du har Premier security som EBG), till skillnad från B.
 

palmen

Moderator
Det finns ingen lounge innan säkerhetskontrollerna i någon terminal som jag kommer in i?
Nej, finns inga lounger landside som du kommer in i när du reser United och är EBG.

Du måste in genom security för att komma åt loungerna. Högst troligt kommer de inte släppa in dig i B då du inte kan ta dig till rätt terminal där ifrån utan att på något sätt ta dig ut igen.

Även om du skulle komma in på B igen, vad ska du höra där? Personen du ska möta kommer inte komma förbi loungen och du kan inte ta dig till ankommande heller, det är helt separata flöden för ankomst och avgående även om det är samma terminal.
 

RickardG

Medlem
Nej, finns inga lounger landside som du kommer in i när du reser United och är EBG.

Du måste in genom security för att komma åt loungerna. Högst troligt kommer de inte släppa in dig i B då du inte kan ta dig till rätt terminal där ifrån utan att på något sätt ta dig ut igen.

Även om du skulle komma in på B igen, vad ska du höra där? Personen du ska möta kommer inte komma förbi loungen och du kan inte ta dig till ankommande heller, det är helt separata flöden för ankomst och avgående även om det är samma terminal.
Nä precis, kommer jag inte ut från B igen så faller SAS lounge som alternativ. Annars hade det varit smidigt (även som loungen är dålig) för att slippa ta sig till C och sen tillbaka igen.
Mitt sällskap vill bli mötta vid utgången vid B, så det blir väl för min del att ta mig till airside C och United Club, sen tillbaka till landside B, för att sedan bege mig med sällskapet till C igen… eller också åker jag ut till the Mills istället och gör av med lite pengar :p
 
Toppen