Senaste nytt

Lounge tillgång LPA i sas plus?

freno

Medlem
Flyger med familjen till Kanarieöarna i SAS Plus, två vuxna, barn 4 och 7, kommer våra biljetter att räknas som business eller economy? Jag har sas guld och volare excutive.
Skyteam elite plus ger ju mig och en gäst inträde, sas guld i sas loungerna jag + familj.

Frågan: Kommer vi in eller behöver vi betala inträde för loungen?

1726475659688.png

Flyger med familjen till Kanarieöarna i SAS Plus, två vuxna, barn 4 och 7, kommer våra biljetter att räknas som business eller economy? Jag har sas guld och volare excutive.
Skyteam elite plus ger ju mig och en gäst inträde, sas guld i sas loungerna jag + familj.

Frågan: Kommer vi in eller behöver vi betala inträde för loungen?

Visa bifogad bild 157145
Antar att frågan gäller resan från Kanarieöarna, då vägen dit är SAS lounge och du med guld har access precis som alltid?
Bilden du klippt in verkar väl rätt tydlig längst ner, det gäller om du reser AirEuropa.

ja precis, tror också enbart air europa, men det är väldigt många "or" i raden så det blir lite oklart, sen är ju frågan ifall det gäller alla business, räknas då sas plus som det eller en upphottad economy

då är frågan bara hur det tolkas i loungen om texten menas air europa eller ifall business räknas + skyteam med air europa

Nej, det finns inga tvetydigheter. Det är inte en Skyteam lounge, det är en tredjepartslounge. Ni kommer inte komma in oavsett vad det står i Eurobonusutdraget såvida inte SAS köper tillgång. SAS lounger finns listade på SAS hemsida.

Dessutom räknas Plus som premiumeco baserat på inräkningen av XP till Flying Blue, inte business.

ja precis, tror också enbart air europa, men det är väldigt många "or" i raden så det blir lite oklart, sen är ju frågan ifall det gäller alla business, räknas då sas plus som det eller en upphottad economy
Vad är det som är otydligt?
Står det inte rätt så tydligt "Traveling on an international flight operated by the following airlines" för att sedan lista vilka flygbolag det gäller?
Dina "Or" du stirrar dig blind på är antingen har du status eller så har du en biljett som ger dig tillgång.

Toppen