Senaste nytt

Lounge på San Francisco flygplats (SFO) med SAS

På plats på SFO nu. Vid incheckningen blev vi hänvisade till Golden Gate lounge men trots det gick jag till AirFrance och frågade. De regler som gäller är att om man flyger SAS Business utan status så är det Golden Gate lounge som gäller men är man guldmedlem så kommer man in hos AirFrance. Så vi kom in i loungen och sonen och jag sitter nu och njuter av mat och dryck. Riktigt trevligt utbud och bartendern kunde göra en margarita helt i min smak så jag är nöjd. ☺️
Golden gate loungen är riktigt skabbig. Liten, trång, inga laddningsmöjligheter. Hamnade där i 1 timme en gång när Air France inte hade öppnat för dagen, med urladdat batteri.

Det verkar vara fullt med hittepåregler och outbildad personal i SkyTeam-sfären?

Tittar man på SkyTeams egna (förvisso halvdåliga och ibland tvetydiga) LoungeFinder så står det så här för SFO:

1752394653261.png

Det borde inte kunna tolkas annat än att SAS C-passagerare skall ha access till AF-loungen oavsett status. Noterar dock att öppettiderna är satta till 10:10-13:00 så det kanske bara är under tiden ;)

Är det så här illa`/rörigt oavsett flygbolag eller är det så att SAS fortfarande är nykomlingar och därmed lite obekanta för personalen??

P.S. För övrigt är det väl så att captchas är något som var populärt på 1900-talet. SkyTeam verkar fortfarande tycka att det är en bra grej. :(

Är Golden Gate Lounge möjligen en "overflow lounge" som AF-loungen använder lokalt, vid tidpunkter när loungen är eller riskerar att bli full, utan att SAS egentligen är inblandade i arrangemanget? Sådana arrangemang förekommer väl då och då för vissa lounger. I så fall brukar det finnas en prioriteringslista för vilka som fortfarande släpps in (normalt det egna bolagets resenärer) och vilka som skickas iväg (normalt sett alla andra).

Är Golden Gate Lounge möjligen en "overflow lounge" som AF-loungen använder lokalt, vid tidpunkter när loungen är eller riskerar att bli full, utan att SAS egentligen är inblandade i arrangemanget? Sådana arrangemang förekommer väl då och då för vissa lounger. I så fall brukar det finnas en prioriteringslista för vilka som fortfarande släpps in (normalt det egna bolagets resenärer) och vilka som skickas iväg (normalt sett alla andra).
Hade inte SAS den under en kort övergångsperiod?

I våras kom man in på AF-loungen (även om man reste i business utan status) men som SK-passagerare fick man snällt vänta till att AF-kärran boardat. Som tidtabellen såg ut då innebar det att man släpptes in ca 2 timmar innan avgång, inte 3.

I våras kom man in på AF-loungen (även om man reste i business utan status) men som SK-passagerare fick man snällt vänta till att AF-kärran boardat. Som tidtabellen såg ut då innebar det att man släpptes in ca 2 timmar innan avgång, inte 3.

Är loungen liten till ytan så kan det ju vara en förklaring om än ganska sorglig sådan tycker jag

Ja, allt verkar lite oklart och förvirrande. Läste kommentarer bland annat på Google om Business-resenärer som inte blivit insläppta hos AirFrance utan hamnat i Golden Gate. Och personen som checkade in oss menade att Golden Gate var enda alternativet. Så jag blev positivt överraskad när vi fick tillgång till AirFrance. Bemötandet där var också väldigt trevligt och kvinnan som släppte in oss tog sig tid att förklara reglerna. Vi var där ca 16.40 - 18.30 och större delen av den tiden var det väldigt lugnt och inte alls mycket folk.

Ja, allt verkar lite oklart och förvirrande. Läste kommentarer bland annat på Google om Business-resenärer som inte blivit insläppta hos AirFrance utan hamnat i Golden Gate. Och personen som checkade in oss menade att Golden Gate var enda alternativet. Så jag blev positivt överraskad när vi fick tillgång till AirFrance. Bemötandet där var också väldigt trevligt och kvinnan som släppte in oss tog sig tid att förklara reglerna. Vi var där ca 16.40 - 18.30 och större delen av den tiden var det väldigt lugnt och inte alls mycket folk.
Då kom ni onekligen det ganska långt efter att Air France kärran avgått. Och vad jag kan se så är det bara en Vietnam kärra vid 23 tiden kvar från skyteam. Så det borde vara nästan uteslutande sas passagerare i loungen vid den tiden?

Toppen