Senaste nytt

Lounge meetings

En snabb fråga på tal om att du bara är där en kort tid. Kan jag gästa in någon och sedan gå medan gästen är kvar?

En snabb fråga på tal om att du bara är där en kort tid. Kan jag gästa in någon och sedan gå medan gästen är kvar?
Ja. Man checker jo ikke ud af en lounge, man går bare. Ingen grund til at spørge, hvad vil du forvente at de stakkels lounge staff skal svare? Der er næppe regler herom, og hvis der er kan de kun meget vanskeligt kontrolleres...

Jag har aldrig haft problem med det. Inte heller haft något dåligt samvete över det då det ofta rört sig om en kortare period. Dessutom har ju jag gått och då finns det plats för minst två personer till. ;)

Ja. Man checker jo ikke ud af en lounge, man går bare. Ingen grund til at spørge, hvad vil du forvente at de stakkels lounge staff skal svare? Der er næppe regler herom, og hvis der er kan de kun meget vanskeligt kontrolleres...
På Lufthansa/Swiss förstaklasslounger måste dock den som gästas in gå ut ifall den som gästar går.

I stora lounger som Galleries First eller SEN-lounger på FRA så har de inte koll nog för att se till att gästen går samtidigt. Men i de mindre och mer exklusiva loungerna så kan det, precis som det nämns ovan, vara så att din gäst måste lämna tillsammans med dig.

Toppen