Senaste nytt

Lounge meetings

Det är bara FCT det gäller. FCL kan man komma in i med en gäst som ska till en annan destination svjv eftersom man därifrån kan gå till sin gate.

Finns det någon/några vänliga BusinessClass medlemmar, som kan gästa hr&fru Resenären nästa vecka på ARN?
Vi åker till GVA med SK615 den 3 juli (16:30), för att besöka två UNESCO världsarv och vill gärna höra om andra resemål. :)

Yoghurt,

Jag kommer med SAS-kärran ner till FRA, skulle ju kunna gästa in dig i SEN-loungen, och sedan strosa bort till FCT men det är ju inte så mycket tid. FCL eller FCT går ju tyvärr inte som ovanstående redan påpekat. Du skulle ha åkt till Boston istället, då hade vi kunnat ha några sköna timmar på FCT. Hör av dig om du är intresserad.
Haha, jo, Boston hade varit trevligt :D
Tack för erbjudandet! Riktigt trevligt forum det här! Men jag tror att jag skippar det den här gången, enligt SAS hemsida börjar ombordstigningen ca 40 minuter innan avgång, vilket skulle innebära ungefär 5-10 minuter i loungen.. Men tack ändå!

Last edited:
Det är bara FCT det gäller. FCL kan man komma in i med en gäst som ska till en annan destination svjv eftersom man därifrån kan gå till sin gate.

Är du säker på detta? Skulle ju vara väldigt trevligt i såfall. Enligt lufthansas hemsida Lufthansa ® Germany - Airport lounge access around the world, står det att:

(3) To access the First Class Terminal and the First Class Lounges travelling companions must present a valid boarding pass for the same flight as the passenger who invited them. Life partners, spouses and children under 18 years must present a valid boarding pass for a flight departing on the same day as the passenger who invited them.

Jag har inte provat själv, men jag vill minnas att jag läst att det ska gå. Problemet med FCT är ju att det bara är biltransport därifrån och LH vill inte köra folk kors och tvärs. Men från FCL kan man ju bara gå till sin gate.

Det du citerar antyder ju dock att det inte funkar.

Som med allt annat beror det säkert lite på, och är upp till värden/värdinnan i receptionen. Kommer gästen propert klädd med en LH C-klass-biljett till SFO är det nog säkert möjligt om man säljer in att man behöver ha ett affärsmöte. Om däremot "party-Sven" kommer i shorts och linne med en biljett till nån grekisk ö är det nog inte lika enkelt:rolleyes: Dock behöver dom ju skriva så för att ha något att hänvisa till i fall två ovan uppkommer.

Däremot lär det ju vara tvärnej på FCT just med hänsyn till transporten.

30 JUN ARN 14:30-16:30 SAS Gold - johhenrik kan gästa 1
02 JUL LHR 20:00-21:00 SAS lounge - johhenrik kan gästa 1
03 JUL ARN 09:30-11:00 SAS Gold - johhenrik kan gästa 1
03 JUL IST 16:30-00:00 TK CIP lounge - johhenrik kan gästa 1
06 JUL BKK 14:00-16:00 MU lounge (SkyTeam) - johhenrik kan gästa 1
11 JUL PVG 20:00-22:00 MU lounge (SkyTeam) - johhenrik kan gästa 1
13 JUL BKK 09:00-11:00 *G lounge (TK) - johhenrik kan gästa 1
13 JUL IST 17:30-21:00 TK CIP lounge - johhenrik kan gästa 1

Du kan slette dit indlæg ved at vælge "Redigera" og derefter trykke på "Radera" - hvis det altså var det du mente med felpostat :)
image.jpg

Toppen