Senaste nytt

Lounge meetings

Fast och andra sidan blir vi sena kan jag ju tjata om de inte kan boka om mig så jag får flyga via Köpenhamn till Göteborg istället så kan jag ju slippa gå tillbaka iaf. :)

23/2 Søndag morgen på CPH. Vil gerne træffes/gæstes om nogen har mulighed? Betaler også gerne. Rejser med LO til WAW 9:40

2014-02-19 11:00 ARN T2 Aurora Lounge, Senator kan gästa 1
2014-02-19 14:00 LHR T3 Cathay Pacific First, Senator kan gästa 1
2014-02-20 13:00 HKG Cathay Pier eller Wing First, Senator kan gästa 1

Kan ingen ta ansvar för att samla alla aktuella lounge meetings i en stickypost? Den tänkta stickyn har inte blivit uppdaterad sedan november...
Alternativt, gör en wiki?

valt att inte uppdatera då ingen skriver klart och tydligt och jag kommer inte trixa ut formatet från folks långa texter som jag gjorde i början. Nu kom dock tre stycken som skrev sina besök på ett enkelt sätt.

Det enklaste och mest funktionella formatet bör vara

2014-FEB-20 15:00-16:00 ARN T2 Aurora Lounge, Agehall kan gästa 1

Då råder inga tveksamheter om dag/månad samt att man visar när man tänker komma till loungen och när man tänker gå. Om alla kan hålla sig till detta blir det enkelt att klippa/klistra.

Vill man göra det ännu tydligare bör man ha med en indikator för om man själv kan gästa eller vill bli gästad:

[OFFER] 2014-FEB-20 15:00-16:00 ARN T2 Aurora Lounge, Agehall kan gästa 1
[REQ] 2014-FEB-20 15:00-16:00 LHR T5 CCR, Agehall vill ha 1 inbjudan

Om någon kan komma på bra svenska termer för offer/req så funkar det, men gästa/gästas är för lika.

Dom kör ju liknande på BA forumet på flyertalk och även skriver i blå text på de som önskar bli gästade så det blir lätt att matcha.
Tycker det funkar ganska bra. Dock så måste folk hålla sig till att skriva likadant.
Gästningstråden

Toppen