Senaste nytt

Lounge meetings

trekker

Medlem
Damen på Amex kundtjänst sade att Pontus är mycket noga med att man måste uppvisa kortet, och att appen inte räcker. Men klart, om ingen kommer att kunna gästa in mig imorgon, så ska jag förstås prova detta.

Edit: Och sant - kortnummret finns inte synligt i appen, men däremot så är ju kortet aktiverat i apple pay, så en kortläsare skulle ev. kunna lösa det.
Hur gick det?
 

John Rambo

Medlem
Jag fick tyvärr betala mig in på SAS loungen istället..
Jag lyckades via hjälp hemifrån lägga in Platinumkortet i telefonen, och jag använde det för att betala med (Apple Pay) innan jag gick till Pontus.

Lite lätt conflicting, då damen på Amex kundtjänst sade att jag snällt kunde fråga Pontus om det räckte med digitalt kort, men personalen på Pontus sade att de fått till sig från Amex att de inte får släppa in någon utan ett fysiskt kort.. Så lite luddigt vad som gäller, men in kom jag inte.

Nästa gång jag kommer dit kommer jag erbjuda mig att gästa in, för nu har jag det gudomliga metallkortet med mig!
 

GOTBound

Medlem
19/2: Vinga Lounge GOT. Jag kan gästa 1 person ca 09:00 till 11:00.

Jag kommer jobba merparten av tiden så jag kommer inte kunna vara supersocial.

EK
 

Sir Lemon

Medlem
Ceasarwrapen på Espresssohouse rekas.
Kommer man lite senare än vad du gör brukar det vara slut på det som "ingår", då brukar det bli fritt val. Då är kyckling/mozzarella favoriten.
Nice! :) ingår ceasarwrapen i standard på amex-fikat eller är det enbart om ngt e slut?

Sist fick jag inte välja, när mitt då föredragna amex-std-val var slut. :(
 

Thornado

Medlem
Glömde så klart Espressohouse GOT och PP-loungen där samt SAS Gold ARN för att testa gubbröran om det hinns med. ;)

Nu vet jag inte om det faktiskt funkar så i verkligheten också, men det står åtminstone i villkoren för "lounge on the Go" med Amex (Espresso house-loungen) att man inte får använda både EH och loungen (har antagit att det är PP-lounge de pratar om här) utan att man då kommer att debiteras för kostnaden. Vet som sagt var inte om det är så i verkligheten eller ej, men med tanke på att du verkar ha tillgång till tillräckligt många lounger ändå, så är det ju kanske lite onödigt att ta risken att gå in i PP-loungen.
 
Toppen