Senaste nytt

Lounge i Washington när man flyger SAS Business?

IcyPower

Medlem
Jag har bokat min 2-4-1-resa, ARN-CPH-IAD i SAS Business. På bokningen står det "tillgång till lounge" på ARN och IAD på ditresan men inte på IAD på hemresan.. jag blev lite fundersam, har inte SAS tillgång till nån lounge på IAD när man ska flyga därifrån alltså? Dessutom, har man inte tillgång till lounge vid mellanlandningen i CPH, det låter ju ändå orimligt? (dock tror jag inte vi har tid med det ändå men nåt flyg kan ju bli försenat).
 

jumbooze

Medlem
Tjena, tack för svar.. inte IAH dock, IAD, dvs Washington Dulles.. sorry, skulle använt namn istället för förkortningar (=. Där finns också united och även lufthansa-lounger men vad SAS Business-biljetter ger tillgång till har jag ingen aning om.
Dulles International Airport - Star Alliance
Enligt Star Alliance lounge finder ( se deras hemsida ) så Lufthansa Business lounge och Turkish Airlines lounge plus några United lounges
 

Hubert

Medlem
Däremot är Lufthansaloungen på Dulles riktigt usel. Den är i ett källarutrymme och riktigt sliten. Jag och min fru var där i dec och gick därifrån efter en stund. Vi orkade dock inte gå till Turkish lounge men den måste vara bättre...
 

mankse

Medlem
Ja, loungerna på IAD lämnar en del övrigt att önska. Jag skulle säga att best bet är TK-loungen, men med viss reservation för att jag inte är helt säker på om det är olika för *A statuspassagerare och resenärer i *A biz. TK-loungen är åtminstone nyare än övriga, även om den inte imponerat på mig.
 

Målarn

Medlem
Om man har *G går man nog till senarorloungen som är rätt bra. Bemannad bar och ok mat samt att man får titta på first-resenärer och hon:s som sitter bakom ett rep

Businessloungen är som skrevs ovan ingen höjdare i källaren
 
Toppen