Senaste nytt

Lounge i Washington när man flyger SAS Business?

tidyverse

Medlem
Visa bifogad bild 139433






Du kan besöka Polarisloungen.

Ja, visst är det så att man kan besöka en Star Alliance-lounge om man har biljett för avresa samma dag på internationell business class-flight? Så tolkar jag det som står här:

International Business Class Customers​

As an International Business Class Customer you have access to any Star Alliance member carrier’s owned Business Class lounge at the airport where your flight departs, if the following conditions are met:
  • You present a boarding pass in International Business Class on a Star Alliance member airline operated flight
  • Your flight departs on the same day of your visit or latest by 05:00 AM the next morning
  • The lounge shows the Star Alliance Gold logo at the entrance

I så fall borde United Polaris funka, men även Turkish/Lufthansa som kanske ligger närmare den förväntade SAS-gaten. Att det är en bonusresa kan väl inte spela någon roll.
 

Johan Gott

Medlem
Ja, visst är det så att man kan besöka en Star Alliance-lounge om man har biljett för avresa samma dag på internationell business class-flight? Så tolkar jag det som står här:



I så fall borde United Polaris funka, men även Turkish/Lufthansa som kanske ligger närmare den förväntade SAS-gaten. Att det är en bonusresa kan väl inte spela någon roll.

Ja, de loungerna borde du också bli insläppt i.
 

mha321

Medlem
Ja, visst är det så att man kan besöka en Star Alliance-lounge om man har biljett för avresa samma dag på internationell business class-flight? Så tolkar jag det som står här:


I så fall borde United Polaris funka, men även Turkish/Lufthansa som kanske ligger närmare den förväntade SAS-gaten. Att det är en bonusresa kan väl inte spela någon roll.

Ja, under förutsättning att ditt flyg avgår från den flygplatsen. Du har inte tillgång till den om du har connection. Men det låter som ditt business flyg går direkt från iad. Bonusresa eller inte påverkar inte, det stämmer.

Dock inte pga den sidan du länkar till. Polaris är inte en star alliance gold lounge. Men det finns motsvarande info direkt hos United någonstans som säger att så länge du flyger i business på star så får du det. Däremot gäller inte guldkort.

Polaris är extremt mycket bättre än turkish. Utan minsta tvekan värt en promenad.
 

tidyverse

Medlem
Ja, under förutsättning att ditt flyg avgår från den flygplatsen. Du har inte tillgång till den om du har connection. Men det låter som ditt business flyg går direkt från iad. Bonusresa eller inte påverkar inte, det stämmer.

Dock inte pga den sidan du länkar till. Polaris är inte en star alliance gold lounge. Men det finns motsvarande info direkt hos United någonstans som säger att så länge du flyger i business på star så får du det. Däremot gäller inte guldkort.

Polaris är extremt mycket bättre än turkish. Utan minsta tvekan värt en promenad.

Ställde frågan till SAS kundservice. Fick svar att SAS lounge ingår. Frågade om tillträde till Star Alliance-lounger ingår och svaret var då "nej, det måste vara en SAS lounge". Men där har nog nog kundtjänst fel utifrån vad jag läser här. Det är en bonusresa vars retur påbörjas IAD och avslutas på ARN (via CPH).

Tack för tipset för Polaris, ska försöka testa den!
 

mha321

Medlem
Ställde frågan till SAS kundservice. Fick svar att SAS lounge ingår. Frågade om tillträde till Star Alliance-lounger ingår och svaret var då "nej, det måste vara en SAS lounge". Men där har nog nog kundtjänst fel utifrån vad jag läser här. Det är en bonusresa vars retur påbörjas IAD och avslutas på ARN (via CPH).

Tack för tipset för Polaris, ska försöka testa den!

Korrekt, kundtjänst har helt fel. De har väl blandat bort vilket land Washington ligger i och tror att du flyger plus inom Europa till en destination som inte har nogon star alliance lounge... Tyvärr ytterligare ett exempel på en kundtjänst som inte har koll.
 

LarsCph

Medlem
Jag har rest ett flertal gångar Copenhagen - Dulles - retur med SAS i Business (revenue tickets). Lounge ingår absolut och som andra säger är Polaris mycket bra jämfört med Turkish och Lufthansa lounges. De har t.ex. en fin liten restaurant med bordsservering. Polaris går bara att använda om man reser i Business class. Det är ganska enkelt att ta sig mellan terminalerne i Dulles med tåget.
 

Sennah27

Medlem
Kan definitivt rekommendera United Polaris (ligger bredvid C17 på Dulles, precis bredvid där du kommer upp/ner med tåget). Rejält stor lounge och allt ingår, till skillnad från United Club. Tog max 20 minuter från loungedörren till gate B38 för hemresan.
Krävs internationell Businessbiljett för att komma in dock.
Några bilder från torsdagens besök:
1000007913.jpg

1000007914.jpg

1000007915.jpg

1000007917.jpg
 
Toppen