Senaste nytt

Lounge i San Francisco om man flyger SAS Plus?

Canadien

Medlem
SAS behöver nog uppdatera sin info lite..

Ja, de har ju som alltid olika besked beroende på var man tittar. Tyvärr för din del så skriver de även en annan version av regelverket här, endast SAS Lounge ingår på hemresa (som de menar är t ex US-Skandinavien) oavsett om man bor i Skandinavien eller i US... Kiosklagat mos.

Besök våra lounger – dra nytta av Wi-Fi, mat och dryck | SAS

SKLounge.JPG
 

MrB

Medlem
Minns jag fel eller är inte Star Alliance loungen i SFO ganska gammal och sliten?

Om du tänker på den som ligger till höger direkt efter säkerhetskontrollen är den numera totalrenoverad. Jag har besökt den och det är en enorm skillnad mot den gamla (se bilder tex här). "Problemet" är att den har blivit en United Polaris lounge, dvs du behöver en business/first biljett för att bli insläppt - det räcker inte med status.

Har för mig att det finns en vanlig United Club lounge på väg ner mot gaten som SAS använder, där räcker det med *G (och kanske SK Plus?).
 

brodd

Medlem
Om du tänker på den som ligger till höger direkt efter säkerhetskontrollen är den numera totalrenoverad. Jag har besökt den och det är en enorm skillnad mot den gamla (se bilder tex här). "Problemet" är att den har blivit en United Polaris lounge, dvs du behöver en business/first biljett för att bli insläppt - det räcker inte med status.

Har för mig att det finns en vanlig United Club lounge på väg ner mot gaten som SAS använder, där räcker det med *G (och kanske SK Plus?).

Det finns en United Club vid typ gate G98 som du kommer in i med *G oavsett kabinklass. Den är ganska OK för att jobba och dricka en kaffe och en Budweiser. Du hittar bättre mat ute i terminalen.
 
Toppen