Senaste nytt

Lounge i Miami

man kommer åt alla oavsett, men det kan ibland handla om väldigt långt avstånd från Premium loungen till gaten.
Nja, jag hade incheckning i E-terminalen där ju även Premium lounge ligger airside, men mitt flyg gick från F.
Det visade sig saknas connection airside mellan de båda. Jag hade alltså varit tvungen att checka ut immigration och gå genom security i E, för att efter loungebesöket gå igenom ny immigration i E, samt utreseimmigration och security i F.

Det var det förstås inte värt, men jag hittade något som hette Club America F i rätt terminal Miami International Airport :: Club America F - Central Terminal :: Miami-Dade County
De hade två avdelningar och jag kom in i den bästa, som höll en helt annan kvalite än AA Flagship t ex. Bra sprimärken (utan bartender eller begränsningar) och sandwichar, soppa, wienerbröd mm.

Åker man BA eller AA så är det väl bra långt någon annanstans än till ADM Club. Som BA guld eller motsvarande One W får man ju en drinkbiljett annars är det som sagts ovan. Nu håller de på o renoverar den som är vi D-30 så det blir intressant att se hur den blir.
På morgonen kan man ju få Yoghurt flingor och frukt men det är mycket långt till Europeiska loungers standard. USD 12 för en Club Sandwich som i sig var OK!

Varför behöver du passera immigration om du rör dig mellan terminal E och F. Det finns ingen "utrese-immigration" att passera och eftersom man kommer mellan E och D utan att passera immigration borde man kunna komma ut från E utan att passera immigration.

Nu verkar det alternativ du hittade vara bra men den information du fick känns lite konstig. Eller kan det bero på alla konstruktioner som pågår på MIA just nu?

Varför behöver du passera immigration om du rör dig mellan terminal E och F. Det finns ingen "utrese-immigration" att passera och eftersom man kommer mellan E och D utan att passera immigration borde man kunna komma ut från E utan att passera immigration.

Nu verkar det alternativ du hittade vara bra men den information du fick känns lite konstig. Eller kan det bero på alla konstruktioner som pågår på MIA just nu?
Nej infon var korrekt, jag läste på innan på nätet, och så här skriver OW om MIA:

How long does it take to transfer between terminals?
It takes approximately 30 minutes to walk between concourses.

Concourses D and E are linked by a connecting passageway, between Gates D31 and E5. All other concourses are seperated after security and it is not possible to walk between concourses after clearing security.

För säkerhets skull kollade jag även med incheckningsagenterrna, som bekräftade ovanstående.

Före securityn i F var det diskar med passkontroller, jag förutsatte att USA ville veta vilka av oss europeiska terrorister som var kvar i landet resp hade lämnat. Men det kanske bara var en vanlig ID-kontroll för att gå airside, hur som helst tog det lite extra tid.
Men inreseimmigration hade jag knappast kommit undan om jag lämnat airside E för att gå landside fvb till F..

Den id-kontroll du såg innan säkerhetskontrollen var just bara säkerhetskontroll (där vi måste visa pass eftersom de inte litar på våra andra id-kort).

Från E hade du kunnat gå till D och på D kan du ta dig ut på gatan utan passkontroll (det är en inrikesterminal). Tror eventuellt att du kan göra detta direkt från E också men det är jag lite osäker på.

Anländande internationella passagerare till E slussas direkt till en annan del där passkontroll sker.

Nu tror jag du gjorde rätt i alla fall då det andra alternativet tagit mycket lång tid och loungen inte är spektakulärt bra i E.

Dom senaste 21 dagarna har jag varit I Miami 2 gånger och jag har flygit F med AA största loungen är vid D eller vad det vid C 30 den mindre vid 10 det dellades ut 2 billjetter för premium sprit vid bägge loungerna. Loungen vid 30 var mycket stor och nyrenoverad. vid 10/15 höll man på med renovering, jag var på mia 2/11 och10/11. Är nu I Montpellier och riskerar att fastna på Fredag I Nice med LH C klass kommer att boka om till Swiss.

Vad gäller såhär år 2017? Jag har OneWorld Sapphire (och Priority Pass) och anländer och åker iväg med American Airlines (från London, till Cali, Colombia). Jag har ca 3 timmar mellan flygen. Vilken/vilka lounger tycker ni jag ska besöka?

Vad gäller såhär år 2017? Jag har OneWorld Sapphire (och Priority Pass) och anländer och åker iväg med American Airlines (från London, till Cali, Colombia). Jag har ca 3 timmar mellan flygen. Vilken/vilka lounger tycker ni jag ska besöka?

Den nämnda Premium lounge. Admirals Club kan du lika gärna vara utan IMHO.
Tänk på att du vid transfer i USA passerar immigration och tull; i Miami kan det senare ta väl så lång tid som det förra (har du nytt ESTA kan du hamna i långa köer).

I London skulle jag satsa på Cathay om den har öppet såpass tidigt.

I Miami är Admirals Club numera en aning bättre eftersom D15 loungen är renoverat. Premium Loungen är en bit borta och öppnar kl 13.00, så det beror lite vilken tid du är där.

I Miami är American i min erfarenhet ganska frikostiga med drink vouchers till Sapphire och Emeralds. Men som @Treo skriver kan US CBP ta en del tid i Miami, och bagage har varit hopplöst i min erfarenhet.

Toppen