Senaste nytt

Lounge i Miami när man reser med SAS?

Det är Aviancas lounge som SAS använder, och den ligger mellan gate J5-J6. SAS flyger från Concourse H (eller gjorde i alla fall det när jag flög därifrån förra veckan), och är c:a 6-8 minuter att gå från loungen.
Loungens utbud är ok, men ganska mycket folk så sittplatser kunde det funnits fler av.

Vart riktigt besviken på Aviancas lounge då vi var där i februari.. verkligen inte värt att åka in lite tidigare till flygplatsen.

Köttbullarna var helt ok , men som övriga redan skrivit så är det inte värt att besöka , ligger vid J5 och i alla fall när vi flög i förrgår så gick SAS kärran från H10 så det är en bit att gå.

Tycker loungen var bättre än det som finns att erbjuda på Arlanda, men som de andra säger inget jag hade åkt ut tidigt för.
Jag hade sen avgång med Turkish och satt och kollade NHL slutspelet i lounge och det fanns både goda smörgåsar/tapas och en hyffsad varmrätt att tillgå på kvällen.
Dryckesutbudet synade jag dock inte nämnvärt då det var alkoholfritt för mig :)

Min erfarenhet är som ovan att loungen i sig är ok, men varit våldsamt överbefolkad timmarna före jag flugit med SAS avgång.

Förstår inte klagomålen på loungen, tycker den har ett bättre utbud på både mat och dryck jämfört med vad SAS erbjuder på hemmaplan. Att den kan vara överfull är ju dock en annan sak men det är ju samma i SAS lounger i rusningstid.

Som sagt ingen lounge man spenderar timmar i om man inte behöver. I mitt fall ville jag uppgradera hemresan och då var det bara att se till att var apå flygplatsen när checkin öppnade vid 12 och sedan hade man nästan 4h att slå ihjäl.

Toppen