Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

Antar att du flyger i SAS Plus sträckan London till Stockholm. I så fall är det Lufthansaloungen som gäller.

Om du flyger på SQ-nummer på sista benet så kan det eventuellt vara så att kunder har access till Singapore-loungen, men det är ren spekulation från min sida.

Antar att du flyger i SAS Plus sträckan London till Stockholm. I så fall är det Lufthansaloungen som gäller.

Om du flyger på SQ-nummer på sista benet så kan det eventuellt vara så att kunder har access till Singapore-loungen, men det är ren spekulation från min sida.
Det står ett sq flight nummer på i sista benet så det vore ju trevligt. Prövade senator för ett par år sedan och den var så där . Hoppas man får pröva Singapore loungen då . Det finns ingen sky team ?

Det står ett sq flight nummer på i sista benet så det vore ju trevligt. Prövade senator för ett par år sedan och den var så där . Hoppas man får pröva Singapore loungen då . Det finns ingen sky team ?
Obs, du kommer anlända vid T2B, sedan varar tvungen att gå till T2A under apron för transit security. Med största sannolikhet kommer SAS avgå från T2A, vilket innebär att du skulle behöva gå till T2B och tillbaka bara för att testa ifall du kommer in i Singapores lounges.
Upp till dig att välja ifall det är värt promenaden, men räkna med 10-15 minuter enkel väg. Jag hade inte gjort det om inte jag hade minst 2-3 timmar mellan att jag kommit igenom security och att boarding börjar. Speciellt då det inte är givet att du kommer in.

Se denna video för uppfattning om transit på T2, och lägg till en extra promenad tillbaka (i fel riktning så inga rullband som hjälp!):

Då får det bli senator , även om vi har minst 4ra timmar döda så kommer vi fram tidigt på morgonen och man kommer vara seg kan det vara skönt att få komma snabbt till loungen

Första gången jag flyger Skyteam (KQ) från terminal 4 från London. Till Nairobi. Anländer med SAS till T2. Vilken lounge förordar ni? Har ett gäng timmar att slå ihjäl.

Du verkar bara ha tillgång till Plaza Premium på T4. Ifall ditt ”gäng” timmar är väldigt många kan det vara värt att utforska London istället.

Jag har precis märkt hos SAS att man har nu även tillgång till Singapore Airlines SilverKris lounge som EBG/EBD, när man flyger SAS eller Singapore Airlines. Säkert en del av deras samarbete.

Det betyder att man ska även ha tillgång till SilverKris Lounge på Heathrow i terminal 2B när man flyger med SAS.

Blir kul att testa nästa gång man är i London och man har tid att gå över till 2B.

Attachments

• Screenshot_20250419_104411_Firefox.jpg
    Screenshot_20250419_104411_Firefox.jpg
    506,7 KB · Visningar: 39
Toppen